روناک پروتئین

گوشت های سرشار از پتاسیم کدام هستند؟

میزان پتاسیم موجود در گوشت قرمز و گوشت سفید

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

گوشت های سرشار از پتاسیم کدام هستند؟

میزان پتاسیم موجود در گوشت قرمز و گوشت سفید

 

پتاسیم یک ماده معدنی ضروری برای حفظ انقباضات عضلانی، تعادل مایعات، فشار خون و سلامت استخوان است. بدن شما قادر به ساختن آن نمی باشد، بنابراین باید از رژیم غذایی روزانه شما تأمین گردد. مردان و زنان بالغ روزانه به حداقل 4700 میلی گرم برای حفظ سلامتی نیاز دارند. میوه ها و سبزیجات برخی از بهترین منابع این ماده معدنی هستند، اما برخی از گوشت‌ها و محصولات حیوانی نیز به رفع نیازهای شما کمک می‌کنند.

برخی از گوشت‌های پر پتاسیم شامل گوشت مرغ، بوقلمون صدف، اسپم، قزل آلا، ماهی آزا ،گوشت گوساله می باشد.

پتاسیم موجود در گوشت گوساله

گوشت گوساله نیز می‌تواند پتاسیم مورد نیاز بدن شما را تأمین کند. یک استیک ریب آی 170 گرمی تقریباً 438 میلی گرم پتاسیم دارد که 9 درصد نیاز روزانه شما به این ماده معدنی را برآورده می‌کند. فیله‌های گوشتی و برش‌های گوشت گوساله همگی حاوی 370 تا 400 میلی‌گرم در هر وعده هستند.

 سایر گوشت های قرمز

 سایر گوشت‌های قرمز نیز مقادیر متفاوتی در اختیار شما قرار می‌دهند. گوشت گوزن، آهو، بز و گاومیش هر کدام از 330 تا 460 میلی گرم پتاسیم در هر وعده یا 7 تا 10 درصد نیاز روزانه شما دارند. به طور کلی، یک تکه بره به طور کلی حاوی حدود 380 میلی گرم در هر وعده است.

پتاسیم موجود در طیور

محصولات طیور که گوشت سفید محسوب می شوند، منابع خوبی از این ماده  هستند. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک بخش  85 گرمی از بوقلمون یا مرغ چرخ کرده حاوی 538 تا 575 میلی گرم پتاسیم است،که 11 درصد نیاز روزانه شما را برآورده می کند. یک بخش 85 گرمی از سینه بوقلمون یا مرغ، ران یا گوشت ساق مرغ حاوی تقریباً 230 میلی گرم پتاسیم است. برای محدود کردن محتوای چربی و کالری، پوست و چربی قابل مشاهده را قبل از پختن مرغ جدا کنید.

 

مطالعه بیشتر: حقایق تغذیه ای در مورد گوشت که نمی توانید نادیده بگیرید

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: