روناک پروتئین

ترفندهای افزایش ماندگاری گوشت چرخ کرده

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

ترفندهای افزایش ماندگاری گوشت چرخ کرده

 

گوشت چرخ کرده یکی از موارد پراستفاده در انواع غذاها می‌باشد. گوشت چرخ کرده به دلیل بافتی که دارد زودتر خراب می‌شود در نتیجه بهتر است با روش‌های که گوشت، تازه و سالم بماند آشنا شویم، ماندگاری آن به عوامل مختلفی بستگی دارد در این مقاله به بررسی روش‌های افزایش ماندگاری گوشت چرخ کرده می‌پردازیم.

 

خرید گوشت چرخ کرده در حجم کم

گوشت چرخ کرده معمولاً به مدت 3 ماه در دمای منفی 18 درجه سانتی گراد نگهداری می‌شود. بعد از این زمان ممکن است گوشت خواص و طعم خود را از دست بدهد. بنابراین بهتر است با خرید مقدار مورد نیاز و استفاده تازه آن، از نگهداری طولانی مدت آن در فریزر خودداری کنید.

شستشوی گوشت پیش از چرخ کردن

اگر شما گوشت را در منزل خود چرخ می‌کنید بهتر است گوشت را قبل از چرخ کردن بشویید، هیچ وقت گوشت چرخ کرده را نشویید، چرا که باعث از بین رفتن تمام مواد مغذی آن می‌شود.

جابه جایی گوشت چرخ کرده به روش استاندارد

گوشت چرخ کرده به دلیل بافتی که دارد ماندگاری کمتری در دمای محیط دارد و همیشه این احتمال وجود دارد که گوشت بدون تغییر شکل ظاهری و حتی بو خراب شود. اگر شما از فروشگاه‌های فیزیکی آن را خریداری می‌کنید بهتر است زمان کمی بین خرید گوشت تا رسیدن به منزل باشد تا  دچار افت کیفیت و خراب نشود.

بهترین و ساده‌ترین راه خرید آنلاین گوشت چرخ کرده از تولید کننده‌های معتبر گوشت چرخ کرده از جمله روناک پروتئین است که تمام نکات بهداشتی از مرحله تولید تا دریافت محصول را رعایت می‌کنند و گوشت را با حفظ زنجیره سرد با ماشین‌های یخچال دار حمل می‌کنند در نتیجه گوشت در دمای محیط قرار نخواهد گرفت و احتمال خراب شدن نیز از بین می‌رود.

خرید گوشت چرخ کرده

 

روش اصولی بسته بندی گوشت چرخ کرده

برای اینکه گوشت چرخ کرده ماندگاری بالاتری داشته باشد و سالم بماند، تنها یک بار فریز کنید و به محض یخ زدایی آن را استفاده کنید. تکرار فرآیند آب شدن گوشت و انجماد دوباره آن باعث فساد گوشت می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل تاریخ انقضا را در بسته بندی‌های گوشت درج کنید و گوشت را در بسته‌های کوچک و به اندازه مصرف خودتان فریز کنید.

برای کاهش مصرف پلاستیک در بسته بندی گوشت، آن را در سطح یک کیسه پلاستیک پخش کنید سپس با یک وسیله مناسب مانند بدنه چاقو گوشت را به چند قسمت تقسیم بندی کنید، در این صورت در هنگام استفاده بدون یخ زدایی کامل گوشت یک یا چند بخش از گوشت را به راحتی جدا  و مصرف کنید.

این روش زمان یخ زدایی به کمترین حد خود می‌رسد و احتمال خراب شدن گوشت کاهش پیدا می‌کند.

تقسیم بندی گوشت چرخ کرده

انتقال سریع گوشت به فریزر

گوشت چرخ کرده را به محض رسیدن به خانه به سرعت بسته بندی و فریز کنید، چون باکتری‌های موجود در گوشت چرخ کرده به سرعت تکثیر می‌شود و احتماب خراب آن در دمای محیط افزایش پیدا می‌کند. البته اگر گوشت را تازه مصرف کنید بهتر است. اگر تصمیم دارید که گوشت را در چند ساعت آینده مصرف کنید آن را در سردترین بخش یخچال قرار دهید.

یخ زدایی اصولی گوشت چرخ کرده

گوشتی که شما فریز کردید سالم است ولی یخ زدایی اشتباه باعث فساد آن می‌شود در زیر به سه روش اصولی یخ زدایی اشاره شده است:

-یخ زدایی در یخچال:

گوشت چرخ کرده فریز شده را چند ساعت قبل از مصرف در یخچال قرار دهید، دمای سرد یخچال از خراب شدن گوشت در زمان آب شدن جلوگیری می‌کند.

-یخ زدایی در آب سرد:

بسته گوشت چرخ کرده را در پلاستیک بگذارید که آب به درون آن نفوذ نکند. ظرف را با آب سرد پر کنید و بسته گوشت را درون ظرف حاوی آب سرد قرار دهید، با این روش از فاسد شدن گوشت جلوگیری می‌شود.

-یخ زدایی در مایکرویو:

اکثر مایکرویوها گزینه یخ زدایی دارند، که شما می‌توانید از آن استفاده کنید، فرآیند سریع یخ زدایی در مایکرویو مانع خراب شدن گوشت چرخ کرده می‌شود.

 

گوشت چرخ کرده تا چه مدت می‌توانیم نگهداری کنیم؟

اگر شما ترجیح می‌دهید گوشت را در حجم زیاد و برای استفاده طولانی مدت خریداری کنید، به دلیل اینکه گوشت چرخ کرده ماندگاری کمتری نسبت به سایر گوشت‌ها دارد، سعی کنید در طول یک ماه گوشت‌های فریز شده را مصرف کنید، هرچند گوشت چرخ کرده به مدت 3 ماه در دمای منفی 18 درجه سانتی گراد قابل نگهداری می‌باشد.برای نگهداری گوشت چرخ کرده به صورت خام یا پخته موارد زیر را رعایت کنید.

گوشت چرخ کرده خام:

گوشت چرخ کرده در یخچال ماندگاری کمتری دارد و در دمای 0 تا 4 درجه سانتی گراد به مدت 2 روز می‌توانید در یخچال نگهداری کنید. اگر شما چرخ کرده را در یخچال نگهداری می‌کنید بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

-گوشت چرخ کرده خام  را در سردترین طبقه یخچال قرار دهید

-حتما گوشت چرخ کرده خام را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید به گونه‌ای که با هوای آزاد تماس نداشته باشد.

– اگر گوشت دارای خوانابه است قبل از اینکه در یخچال یا فریزر قرار دهید، حتما آن را دور بریزید.

گوشت چرخ کرده پخته:

مدت زمان نگهداری گوشت چرخ کرده پخته در یخچال کمی متفاوت است. چون گوشت پخته شده معمولاً شامل مواد دیگر از جمله پیاز است که شما نیاز دارید که برای وعده های بعدی آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید. گوشت پخته شده به مدت دو ساعت در دمای محیط سالم می‌ماند، اما بعد از آن باید در یخچال یا فریزر نگهداری شود. برای افزایش ماندگاری گوشت چرخ کرده به نکات زیر توجه داشته باشید.

-گوشت چرخ کرده پخته در یخچال:

حتما گوشت را در یک ظرف در بسته که به خوبی بسته شده قرار دهید. آن را دور از سبزیجات و سایر مواد فاسد شدنی در یخچال نگهداری کنید. مدت زمان نگهداری گوشت چرخ کرده پخته در یخچال دو روز است و بعد از آن احتمال خراب شدن و مسمومیت وجود دارد.

-نگهدار گوشت چرخکرده پخته در فریزر:

روغن‌های گوشت چرخ کرده را جدا کنید و در یک ظرف مناسب برای جلوگیری از نفوذ هوا در فریزر قرار دهید. مدت زمان نگهداری گوشت چرخ کرده با پیاز در فریزر 3 الی 4 ماه است.

نگهداری گوشت چرخ کرده در فریزر

 

علائم فساد گوشت چرخ کرده

مهمترین علائم فساد گوشت چرخ کرده شامل موارد زیر است:

-تغییر در بافت گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده باید دارای بافت نرم، لطیف و آبدار باشد. اگر دارای بافتی لزج، پوک، کش دار  داشته باشد از نشانه‌های فساد گوشت چرخ کرده است.

-بوی بد گوشت چرخ کرده

چرخ کرده باید بوی مطبوعی داشته باشد. بوی ترش، زننده، زهم پیش از حد از نشانه های گوشت خراب و فاسد است.

-لکه های روی گوشت چرخ کرده:

گوشت چرخ کرده باید به رنگ قرمز روشن با تکه‌های کوچک سفید رنگ باشد، اگر گوشت دارای لکه سیاه، سفید یا سبز روی سطح گوشت چرخ کرده باشد به معنای خراب شده گوشت چرخ کرده است. گوشت چرخکرده اگر به مدتی بماند، به مرور رنگ قرمزی خود را از دست داده به رنگ تقریبا قهوه‌ای متمایل می‌شود.

 

جمع بندی:

میزان ماندگاری گوشت چرخ کرده به عوامل مختلفی بستگی دارد. گوشت تازه قبل از چرخ شدن، حمل و نقل اصولی  در دمای مناسب، نحوه بسته بندی و یخ زدایی عواملی هستند که بر میزان ماندگاری گوشت چرخ کرده تاثیر خواهند داشت.

با خرید گوشت چرخ کرده از فروشگاه اینترنتی روناک پروتئین، گوشت کاملاً تازه و با کیفیت و با حمل و نقل استاندارد و با حفظ زنجیره سرد به دست شما خواهد رسید و با نکاتی که در این مقاله گفته شده می‌توانید میزان ماندگاری گوشت چرخ کرده را افزایش دهید.

 

مطالعه بیشتر:  4 روش برای تشخیص فاسد شدن گوشت چرخ کرده

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: