روناک پروتئین

آیا خوردن روزانه سینه مرغ به کاهش وزن کمک می‌کند؟

خوردن روزانه سینه مرغ

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

آیا خوردن روزانه سینه مرغ به کاهش وزن کمک می‌کند؟

خوردن روزانه سینه مرغ

 

سینه مرغ کالری کم و پروتئین بالایی دارد و به روش‌های مختلف تهیه می‌شود و تقریباً در هر برنامه کاهش وزن جزء گزینه‌های اصلی باشد. خوردن هر روز سینه مرغ کلید کاهش وزن نیست. با این حال سینه مرغ پروتئین بالا و کالری کمتری دارد و در صورت ترکیب با یک برنامه غذایی متعادل و کم کالری می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

 

معادله کاهش وزن

کاهش وزن یک معادله ریاضی است که شامل کالری است. برای کاهش وزن تعداد کالری‌هایی که دریافت می‌کنید باید کمتر از کالری‌هایی باشد که می سوزانید. به طور کلی 45 گرم چربی حاوی 3500 کالری است. برای از دست دادن 45 گرم چربی در هفته، باید با مصرف کالری کمتر، سوزاندن کالری بیشتر با افزایش فعالیت یا هردو، کسری روزانه 500 کالری  را ایجاد کنید.

ممکن است بتوانید با ایجاد چند تغییر ساده در رژیم غذایی روزانه خود، کمبود کالری ایجاد کنید. شما می‌توانید با نوشیدن آب به جای آب میوه یا نوشابه، استفاده از شیر کم چرب یا بدون چربی به جای شیر کامل و جایگزینی مرغ سرخ شده با سینه مرغ پخته یا کبابی در کالری خود صرفه جویی کنید.

خوردن کالری بسیار کم دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای حفظ عملکرد طبیعی بدن را دشوار می‌کند. یک رژیم غذایی کم کالری نیز ممکن است باعث کندی متابولیسم شما در تلاش برای حفظ انرژی شود که ممکن است به معنای کم شدن سرعت کاهش وزن باشد.

اکثر مردان با خوردن 1500 تا 1800 کالری در روز می‌توانند با خیال راحت وزن خود را کاهش دهند و بیشتر زنان می‌توانند با 1200 تا 1500 کالری در روز مصرف کنند.

همچنین توصیه می‌شود نباید کمتر از 800 کالری در روز مصرف کنید، مگر پزشک این کار را تجویز کند. همچنین با پزشک خود یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا به شما در تعیین کالری مورد نیاز برای کاهش وزن کمک کند.

برای کاهش وزن، رژیم غذایی خود را با میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، چربی‌های سالم و منابع سالم پروتئین که شامل سینه مرغ است پر کنید.

 

فواید رژیم غذایی سینه مرغ

هنگامی که شما در تلاش برای کاهش وزن هستید گوشت سینه مرغ فواید زیادی دارد. به همین دلیل است که در بسیاری از برنامه‌های غذایی سینه مرغ جزء اصلی است.

اول اینکه کم کالری است، طبق گزارش USDA یک قسمت 85 گرمی سینه مرغ بدون چربی پخته شده 133 کالری دارد. در یک رژیم غذایی کاهش وزن 1500 کالری که کمتر از 10 درصد از کالری مورد نیاز روزانه شما است.

سینه مرغ همچنین منبع خوبی از پروتئین با 27 گرم در یک وعده 85 گرم است. وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، پروتئین فواید زیادی دارد.

غذاهای پر پروتئین با سیر نگه داشتن شما کمک به حفظ توده عضلانی بیشتر و افزایش سرعت متابولیسم به کاهش وزن کمک می‌کند. در واقع دریافت نکردن پروتئین کافی در رژیم غذایی ممکن است خطر بازیابی وزن را افزایش دهد.

سینه مرغ همچنین منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی ضروری از جمله فسفر، سلنیوم، نیاسین، ریبوفلاوین و اسید پانتوتنیک است. همچنین می‌تواند به افزایش مصرف آهن، ویتامین B12 و منیزیم کمک کند.

 

خرید سینه مرغ

پیشنهاد غذایی سالم

وقتی نوبت به کاهش وزن می‌رسد، نیازی نیست خود را در یک برنامه غذایی ساده با مرغ و سبزیجات محدود کنید. سینه مرغ یک پروتئین همه کاره است که به خوبی با بسیاری از طعم‌ها و غذاها سازگاری دارد. به سرعت پخته می‌شود و طعم سرد یا گرم بسیاری خوبی دارد.

پارمزان مرغ سالم: سینه مرغ پخته شده را با سس گوجه فرنگی مورد علاقه خود بپوشانید و روی آن موزارلا و پنیر پارمزان بپاشید و سپس آن را در فر بپزید تا پنیر آب شود.

گوشت مرغ و کلم بروکلی برای کاهش وزن: روغن را در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید، نوارهای برش نازک سینه مرغ را اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه بپزید. سپس کلم بروکلی خرده شده و سس سرخ شده مورد علاقه خود را اضافه کنید، مانند:  مخلوطی از سس سویا کم سدیم، زنجبیل، سیر، فلفل قرمز، آب و نشاسته ذرت در یک کاسه جداگانه آماده شده است با برنج قهوه ای سرو کنید.

سوپ مرغ و سبزیجات: در یک ماهیتابه آب مرغ کم سدیم را با مرغ پخته خرد شده و سبزیجات مورد علاقه خود مانند هویج خرد شده، پیاز، کرفس گرم کنید تا زمانی که سبزیجات نرم و پخته شوند.

در حالی که می‌توانید با انتخاب‌های سالم‌تر و مصرف کالری کمتر وزن کنید، انجام فعالیت‌های ورزشی برای کاهش وزن لازم است.

 

مطالعه بیشتر: بررسی کالری سینه مرغ بدون استخوان و پوست

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: