روناک پروتئین

بررسی کالری سینه مرغ بدون استخوان و پوست

بررسی ارزش غذایی سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

بررسی کالری سینه مرغ بدون استخوان و پوست

بررسی ارزش غذایی سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست

 

گوشت مرغ به دلایل زیادی یکی از گزینه‌های اصلی انتخاب افراد در سبد غذایی است. اولاً: کالری سینه مرغ بدون پوست در مقایسه با کالری در گوشت قرمز ناچیز است. دوماً: اینکه یک منبع پروتئینی مقرون به صرفه است و کربوهیدرات ندارد و برای افرادی که رژیم دارند گزینه ایده آلی است.

 

کالری از پروتئین بدون چربی

گوشت سینه مرغ یک منبع مهم و برجسته پروتئین بدون چربی است که کالری کمی دارد. از جمله وظایف پروتئین ساخت و نگهداری بافت‌ها از جمله استخوان، ماهیچه، غضروف، پوست و خون است. از آنجایی که گوشت مرغ برای رشد و ترمیم عضلات گزینه مناسبی است، ورزشکاران اغلب برای افزایش حجم به آن تکیه می‌کنند.

یک وعده 85 گرمی سینه مرغ بدون پوست و استخوان حاوی 133 کالری دارد که این حدود 7 درصد ارزش غذایی روزانه (DV) بر اساس یک رژیم غذایی 2000 کالری است.

زنان که کم تحرک هستند باید بین 1600 تا 2000 کالری مصرف کنند، در حالی که آنهایی که فعالیت متوسطی دارند باید 1800 تا 2200 کالری در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنند. مردان کم تحرک باید برای دریافت 2000 تا 2600 کالری تلاش کنند و کسانی که فعالیت بیشتری دارند بسته به سن بین 2200 تا 2800 کالری نیاز دارند.

دستوالعمل رژیم غذایی همچنین توصیه می‌کند که 10 تا 35 درصد کالری روزانه شما باید از پروتئین باشد که بسته به سن و جنسیت شما برابر با 46 تا 56 گرم است. براساس گزارش  USDA(وزارت کشاورزی آمریکا) از کل کالری موجود در سینه مرغ 83 درصد از پروتئین تأمین می‌شود.

خوردن یک تکه 85 گرمی مرغ 27.3 گرم پروتئین یا حدود 55 درصد از DV  را تأمین می‌کند.

 

در نظر گرفتن کالری حاصل از چربی

از کل کالری موجود در یک وعده 85 گرمی گوشت مرغ پخته شده 18 درصد از چربی حاصل می‌شود. این معادل 2.8 گرم چربی در هر وعده سینه مرغ است. بدن شما برای تأمین انرژی به چربی نیاز دارد تا سلولها، اندام‌ها و ماهیچه‌ها بتوانند به درستی کار کنند. دستور العمل‌های غذایی مصرف 35 درصد از کل کالری خود را در روز از چربی تشویق می‌کنند.

یک وعده 85 گرم سینه مرغ بدون استخوان پخته شده حاوی چربی کمتری نسبت به یک وعده ران مرغ بدون پوست(116 گرم) است، درحالی که سینه مرغ 4 درصد DV  چربی را تأمین می‌کند، ران مرغ بریان 26 درصد DV را تأمین می کند.

در حالی که سینه‌های مرغ سالم‌تر از گوشت قرمز هستند، اما کلسترول بالایی دارند و 98.6 میلی گرم در هر وعده 85 گرمی سینه مرغ وجود دارد.

کلسترول ذاتاً مضر نیست، بدن شما برای ساخت سلولها به آن نیاز دارد. اما مصرف پیش از حد آن ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. در حالی که دستورالعمل‌های غذایی محدودیت کمی برای کلسترول رژیم غذایی قائل نمی شوند، اما همچنان مهم است که تا حد امکان کلسترول کمتری بخورید.

 

خرید شنیسل مرغ

 

ارزش غذایی سینه مرغ بدون استخوان و پوست

هنگامی که صحبت از ویتامین و مواد معدنی به میان می‌آید، گوشت مرغ چیزهای زیادی برای ارائه دارد. طبق گزارش USDA سینه مرغ بدون استخوان 2 درصد از نیاز روزانه توصیه شده آهن را تأمین می‌کند که به عنوان یک جزء ضروری هموگلوبین که به انتقال اکسیژن به ریه‌ها و بافت‌ها کمک می‌کند.

یک وعده سینه مرغ همچنین بسیاری از ویتامین‌های مهم B مانند: B12، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین،B5، B6  را فراهم می‌کند. بدن شما برای تبدیل غذا به انرژی لازم برای عملکرد صحیح مغز، سلول‌های خونی، ماهیچه‌ها و قلب به این ویتامین‌ها نیاز دارد. علاوه بر این مرغ سرشار از ویتامین‌های E،A،K است.

برای حفظ مواد مغذی سینه مرغ و حفظ کالری اضافی از چربی اضافی، از سرخ کردن آن اجتناب کنید. کباب کردن، بخارپز کردن بسیار سالم‌تر هستند، همچنین به جای سس‌های پرکالری از گیاهان و ادویه جات تازه استفاده کنید.

 

مطالعه بیشتر: پروتئین گوشت مرغ در مقابل پروتئین آب پنیر

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: