روناک پروتئین

روش های صحیح یخ زدایی گوشت مرغ

یخ زدایی مرغ منجمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

روش های صحیح یخ زدایی گوشت مرغ

یخ زدایی مرغ منجمد

 

مرغ منجمد یک منبع مناسب پروتئین است که در هنگام استفاده از این گوشت باید کمی دقت داشته باشیم. در روش یخ زدایی گوشت مرغ باید دستور العمل‌های ایمنی را رعایت کنیم زیرا مرغ خام مستعد رشد باکتری است. نحوه ذوب یخ مرغ بسته به روش استفاده می‌تواند بر کیفیت آن تاثیر بگذارد. همچنین بسته به اینکه مرغ کامل یا قطعات کوچکتر آن است، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده نمود.

به طور کلی قطعات بزرگتر مرغ به خصوص یک مرغ کامل باید در یخچال ذوب شوند.

این روش به یخ زدایی در مایکروویو ترجیح داده می‌شود زیرا مرغ می‌تواند از بیرون شروع به پختن کند قبل از اینکه یخ داخل گوشت آب شود.

با این حال، برش‌های کوچکتر (به ویژه برش‌های بدون استخوان) می‌توانند با استفاده از روش‌های مانند وان آب یا مایکروویو یخ زدایی کرد.

 

هرگز از این روش یخ زدایی استفاده نکنید

مرغ منجمد را هرگز نباید روی پیشخوان در دمای اتاق یا در یک کاسه آب داغ ذوب کنید. قرار دادن مرغ برای یخ زدایی روی پیشخوان یا غوطه ور کردن آن در آب داغ می‌تواند باعث رشد باکتری شود و ممکن است  باعث ایجاد بیماری گردد . اگر از روش‌های دیگر به درستی استفاده شود به شما امکان می‌دهند تا مرغ را آب کرده و آن را از “منطقه خطر” 40 تا 140 درجه فارنهایت( 4 تا 60 درجه سانتی گراد) دور نگه دارید ( منطقه دمایی است که به  باکتری‌ها اجازه رشد می‌دهد ).

1- یخ زدایی مرغ در یخچال

یخ زدایی مرغ در یخچال مطمئن و ایمن‌ترین روش یخ زدایی است. شما بهتر است قبل از آشپزی برنامه ریزی کنید،به خصوص اگر می‌خواهید یک مرغ کامل یا قطعات استخوانی مرغ را یخ زدایی کنید .

تقریبا 24 ساعت قبل اینکه بخواهید مرغ را بپزید، آن را به داخل یخچال منتقل کنید این زمان برای حدود 400 گرم گوشت مرغ چرخ کرده یا یه سینه مرغ مناسب است، اما برای یک مرغ کامل حدود 2 کیلوگرمی دو روز طول می‌کشد تا یخ آن آب شود. در صورت نیاز شما می‌توانید مرغ منجمدی که آب شده است را قبل از پخت و پز به مدت یک روز دیگر در داخل یخچال نگهداری کنید.

 

یخ زدایی مرغ در یخچال

 

2- روش یخ زدایی با وان آب

مرغ منجمد را در کیسه‌های زیپ دار که هیچگونه نشتی ندارد در یک کاسه آب سرد می‌تواند ذوب کرد. در این روش از آب گرم استفاده نکنید، زیرا علاوه بر این که احتمال رشد باکتری‌ها را فراهم می‌کند، باعث پختن قطعات بیرونی آن می‌شود.بسته قطعات مرغ زمان لازم برای آب شدن یخ مرغ منجمد متفاوت است.

با استفاده از این روش گوشت چرخ کرده در کمتر از یک ساعت، یک بسته کوچک مرغ بدون استخوان ظرف یک تا دو ساعت ذوب می‌شود و مقادیر بیشتر و برش‌های بزرگ‌تر ممکن است چند ساعت طول بکشد.

اگر چندین قطعه را در یک کیسه ذوب می‌کنید، از این روش برای تسریع فرآیند استفاده کنید: وقتی قطعات به اندازه‌ای ذوب شدند که جدا شوند، کیسه را باز کنید و قطعات را از هم جدا کنید. سپس کیسه را دوباره ببندید و داخل آب برگردانید. تا زمانی که گوشت ذوب شود به کار خود ادامه دهید.

یخ زدایی مرغ منجمد در وان آب سرد

 

 3- یخ زدایی مرغ در مایکرویو

برخی از مایکروویوها دارای تنظیماتی هستند که به شما امکان می‌دهند فقط با فشار دادن یک دکمه، مرغ را به طور خاص یخ زدایی کنید. کتابچه راهنمای دستور العمل مایکروویو خود را مطالعه نماید تا ببینید آیا  دارای این تنظیم می‌باشد یا خیر و به دستورالعمل‌ها که مربوط به مقدار مرغ و نوع برش می‌باشد نیز توجه کنید.

اگر مایکروویو شما تنظیماتی برای یخ زدایی ندارد، همچنان می‌توانید از مایکروویو خود برای یخ زدایی استفاده کنید، اما نیاز به توجه بیشتری از طرف شما دارد.

مایکروویو را برای یخ زدایی تنظیم کنید و هر چند دقیقه یکبار بررسی کنید که کامل ذوب شده باشد.

حتی اگر مراقب نباشید، اغلب قسمت‌های نازک‌تر مرغ کمی شروع به پختن می‌کنند در حالی که قسمت‌های ضخیم‌تر هنوز در حال آب شدن هستند. بنابراین روش ایده‌آلی نیست و ممکن است باعث شود که برخی از مرغ‌ها بیش از حد پخته و سفت شوند. گوشت ذوب شده در مایکروویو باید فوراً پخته شود.

 

 

خرید اینترنتی گوشت و مرغ از فروشگاه آنلاین روناک پروتئین

 

آیا مرغ منجمد را می‌تواند پخت؟

در بسیاری از موارد با پیروی از دستور العمل‌های خاصی می‌توان مرغ منجمد را بپزید. طبق یک قانون کلی 50 درصد به زمان دستور غذا موردنظر اضافه نمایید.

به عنوان مثال اگر دستور پخت سوپ به مدت زمان 60 دقیقه نیاز دارد، در صورت استفاده از مرغ منجمد این زمان به 90 دقیقه افزایش پیدا می‌کند.

برای برخی از روش‌های پخت و پز مانند پختن طولانی مدت، پخت آهسته یا استفاده از مرغ در سوپ و خورشت از مرغ منجمد می‌توان استفاده نمود. 

برای روش‌های دیگر (مانند تفت دادن، برشته کردن، یا مایکروویو) استفاده از مرغ منجمد گزینه مناسبی نمی‌باشد. زیرا بیرون مرغ شروع به پختن می‌کند در حالی که یخ قسمت‌های داخلی آن هنوز ذوب نشده است.

به عنوان مثال، اگر یک تکه مرغ منجمد را تفت دهید، قسمت بیرونی آن طلایی نمی‌شود. زیرا رطوبت مرغ با یخ زدایی آن در تابه به آرامی آزاد می شود و از طلایی شدن آن جلوگیری می‌کند. مرغ منجمد را هرگز سرخ نکنید.

 

مطالعه بیشتر: طرز تهیه مرغ تنوری در فر

 

خرید گوشت مرغ

خرید گوشت گوسفند

خرید گوشت گوساله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: