روناک پروتئین

مقایسه ارزش غذایی گوشت مرغ در مقابل گوشت گوسفند

مقایسه ارزش غذایی گوشت مرغ و گوسفند

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

مقایسه ارزش غذایی گوشت مرغ در مقابل گوشت گوسفند

مقایسه ارزش غذایی گوشت مرغ و گوسفند

 

گوشت گوسفند و گوشت مرغ مانند سایر گوشت‌ها سرشار از پروتئین هستند، در حالی که هر دو گوشت در این ویژگی با هم اشتراک دارند، اما سایر جنبه‌ها تغذیه‌ای متفاوتی باهم دارند. گوشت گوسفند و مرغ هر دو می‌توانند به عنوان اجزای یک رژیم غذایی سالم باشند، اما ممکن است متوجه شوید که یکی از این دو گوشت نسبت به دیگری برای نیازهای غذایی شما مناسب باشد، این نکته را هم در نظر داشته باشید که پختن این دو گوشت در روغن یا مواد دیگر ویژگی تغذیه‌ای آنها را تغییر می‌دهد.

 

1- مقایسه میزان کالری گوشت مرغ و گوشت گوسفند

اگر شما قصد دارید که وزن خود را کاهش دهید مرغ را به عنوان گوشت موردنظر در وعده‌های غذایی خود انتخاب کنید. تقریباً صد گرم سینه مرغ پخته شده حاوی 165 کالری است در حالی که صد گرم فیله گوسفندی حاوی 204 کالری است. بنابراین سینه مرغ چون کالری کمتری دارد گزینه مناسب‌تری برای کاهش وزن شما می‌باشد.

 

2- مقایسه میزان پروتئین گوشت گوسفند با گوشت مرغ

گوشت گوسفند و مرغ هر دو سرشار از پروتئین هستند، ماده مغذی که بدن شما برای ساختن و ترمیم بافت‌ها و سلول‌های حیاتی استفاده می‌کند. پروتئین مرغ کمی بالاتر است. یک سینه مرغ 100 گرمی تقریباً 31 گرم پروتئین دارد، در حالی که 100 گرم فیله بره حاوی 28 گرم پروتئین است.

مصرف پروتئین برای سلامتی حیاتی شما بسیار مهم است و میزان توصیه شده روزانه 0.8 گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن است، به عنوان مثال اگر شما 80 کیلوگرم وزن دارید، میزان پروتئین موردنیاز شما 64 گرم خواهد بود.

 

3- مقایسه میزان چربی دو گوشت

تقاوت میزان کالری این دو گوشت تا حد زیادی به دلیل تفاوت در محتوای چربی است. گوشت گوسفند چربی بالاتری دارد، به طوری که 9 گرم در 100 گرم فیله راسته گوسفندی، درحالی که 100 گرم سینه مرغ فقط 3.6 گرم چربی دارد.

گوشت گوسفند همچنین حاوی 3 گرم چربی اشباع شده است، در حالی که در سینه مرغ فقط 1 گرم وجود دارد.

خرید اینترنتی گوشت مرغ

 

4- مقایسه کربوهیدارت‌های هر دو گوشت

گوشت مرغ و گوسفند هر دو می‌توانند برای یک رژیم غذایی کم کربوهیدارت مناسب باشند، زیرا هر دو بدون کربوهیدارت‌ هستند. کربوهیدرات‌ها منبع انرژی اولیه بدن شما هستند، اما رژیم‌های کم کربوهیدرات می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند اگر کل کالری دریافتی خود را کاهش دهید.

 

5- مقایسه ویتامین‌ها

اگر چه گوشت گوسفند و مرغ منبع قوی ویتامین ها نیستند اما گوشت گوسفند ویتامین B12، روی، ویتامین B2 و مس بیشتری دارد در حالی که مرغ ویتامین B6، ویتامین B3، ویتامین B5 و ویتامین A بیشتری دارد.

 

6- مقایسه مواد معدنی

در حالی که این دو گوشت سرشار از ویتامین نیستند، اما برخی از مواد معدنی را فراهم می کنند.، منابع خوبی از پتاسیم، فسفر، منیزیم، آهن و روی هستند.

 

پاسخ به چند سوال:

1- کدام گوشت از نظر مواد معدنی غنی تر است؟ گوشت گوسفند از نظر مواد معدنی غنی تر است.

2- کدام گوشت حاوی سدیم کمتری است؟ گوشت گوسفند حاوی سدیم کمتری است( تقاوت 10 میلی گرم).

3- کدام گوشت کلسترول کمتری دارد؟ گوشت مرغ کلسترول کمتری دارد( تفاوت- 5.04 گرم)

4- کدام گوشت چربی اسباع شده کمتری دارد؟ گوشت مرغ چربی اشباع کمتری دارد(تفاوت- 5.04 گرم)

 

مطالعه بیشتر: 10 دلیل علمی برای مصرف بیشتر پروتئین

 

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: