روناک پروتئین

گوشت مرغ چه ویتامین های دارد

ویتامین های گوشت مرغ

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

گوشت مرغ چه ویتامین های دارد

ویتامین های گوشت مرغ

 

گوشت مرغ یک ماده غذایی همه کاره و سرشار از پروتئین با کیفیت بالا است. شما می‌توانید آن را به روش‌های مختلف با طیف گسترده‌ای از گیاهان و ادویجات طبخ نمایید. مرغ یک غذای خوشمزه سرشار از مواد مغذی است. طیور بدون پوست، چربی کل و اشباع شده کمتری نسبت به گوشت گاو دارند. این گوشت منبع خوبی از ویتامین‌های B شامل: ویتامین B3 ( نیاسین)، ویتامین B5 ( پانتوتنیک اسید) و ویتامین B6  است.

 

ویتامین B3 موجود در گوشت مرغ:

سینه مرغ پخته شده منبع عالی ویتامین B3 نیاسین است. 114 گرم از  آن حدود 14.41 میلی گرم که 72 درصد از نیاز روزانه شما (DV) را تأمین میکند. طبق گفته موسسه تحقیقاتی لینوس پاولینگ آمریکا، نیاسین برای متابولیسم انرژی، به ویژه برای تبدیل کربوهیدارت‌ها به انرژی سلول‌ها ضروری است.

 

ویتامین B5 موجود در گوشت مرغ

اسید پانتوتنیک یا ویتامین B5 نیز در گوشت مرغ یافت می‌شود. حدود 114 گرم از سینه مرغ پخته شده تقریباً 1.06 میلی گرم  از این ماده مغذی که  10.6 درصد از نیاز روزانه (DV ) ما می‌باشد را تأمین می‌کند. از جمله عملکردهای این ماده مغذی ضروری شامل: تولید چربی‌های سالم در سلول‌های شما و کمک به سلامت مو، پوست و ناخن است.

 

ویتامین B6 

گوشت مرغ یکی از بهترین منابع غذایی این ویتامین مهم است. 114 گرم از سینه مرغ بریان شده تقریباً 0.64 میلی گرم یا 32 درصد از نیاز روزانه بدن شما(DV )  را تأمین می‌کند. ویتامین B6  بسیاری از وظایف مهم را در بدن انسان انجام می‌دهد. برای سنتز انتقال دهنده‌های عصبی یا پیام رسان‌های شیمیایی در مغز  و همچنین برای تشکیل گلبوهای قرمز خون مورد نیاز است.

ویتامین B6 برای تبدیل انرژی ذخیره شده به شکل گلیکوژن در کبد و عضلات به گلوکز برای انرژی در دسترس ضروری است. طبق گفته موسسه ملی بهداشت آمریکا، این ویتامین به تجزیه پروتئین‌ها و حفظ سیستم‌های عصبی سالم کمک می‌کند.

 

مطالعه بیشتر: چقدر پروتئین در گوشت مرغ وجود دارد

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: