روناک پروتئین

گوشت مرغ یا بوقلمون، کدام پروتئین بیشتری دارد؟

پروتئین گوشت مرغ بیشتر است یا گوشت بوقلمون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

گوشت مرغ یا بوقلمون، کدام پروتئین بیشتری دارد؟

پروتئین گوشت مرغ بیشتر است یا گوشت بوقلمون

 

پروتئین جزء ضروری یک رژیم غذایی متعادل است. گوشت مرغ و بوقلمون از  محبوب‌ترین غذاهای غنی از پروتئین هستند. این مقاله محتوای پروتئین گوشت بوقلمون و مرغ را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در مورد اینکه کدام گزینه سالم‌تر است اطلاعاتی در اختیار شما قرا می‌دهیم.

 

گوشت سینه مرغ و بوقلمون

گوشت سینه به دلیل داشتن پروتئین بالا و کالری کم یکی از پرطرفدارترین بخش گوشت طیور است، به ویژه در بین علاقمندان به ورزش و رژیم غذایی یک گزینه بسیار مناسب است. در اینجا مقایسه محتوای پروتئین 28 گرم گوشت سینه آورده شده است:

  • سینه مرغ: 9 گرم
  • سینه بوقلمون: 8 گرم

مرغ با یک گرم پروتئین بیشتر از بوقلمون در هر 28 گرم، گوشت پیشتاز است. با این حال، از نظر تغذیه‌ای این تفاوت ناچیز است. هر یک از آنها می‌تواند پروتئین مناسبی برای یک وعده غذایی باشد.

 

گوشت بال

گوشت سفید بال مرغ و بوقلمون از نظر تغذیه بسیار شبیه به گوشت سینه است. محتوای پروتئین، به ویژه برای هر دو پرنده در مقایسه با گوشت سینه تقریباً یکسان است. هر دو گوشت بال مرغ و بوقلمون مقدار یکسانی پروتئین در هر 28 گرم، حدود 9 گرم را تأمین می‌کند.

نتیجه: تفاوت بسیار کمی در میزان پروتئین گوشت مرغ و بوقلمون وجود دارد. سینه مرغ 1 گرم پروتئین بیشتر از سینه بوقلمون تأمین می‌کند، اما میزان پروتئین گوشت بال مرغ و بوقلمون یکسان است.

 

پروتئین در گوشت تیره

اصطلاح “تیره” برای توصیف برش‌های گوشت با رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز استفاده می‌شود. برش‌ها به دلیل غلظت بالای پروتئین میوگلوبین دارای این رنگدانه هستند . از آنجا که میوگلوبین به انتقال و ذخیره اکسیژن در سلول های ماهیچه‌ای کمک می‌کند، گوشت تیره معمولاً در گروه‌های عضلانی فعال تری مانند ساق و ران مرغ و بوقلمون یافت می‌شود .

 

گوشت ران

گوشت ران مرغ و بوقلمون درست بالای ساق پا می‌باشد. گاهی اوقات هنوز به صورت یک برش به ساق وصل می شود و مجموع این دو به عنوان ران شناخته می‌شود. در هر 28 گرم گوشت، بوقلمون یک گرم پروتئین اضافی در مقایسه با مرغ فراهم می‌کند:

  • ران مرغ: 7 گرم
  • ران بوقلمون: 8 گرم

اگرچه گوشت ران بوقلمون از نظر فنی منبع پروتئین بالاتری در این مقایسه است،  بعید است که یک گرم پروتئین در هر 28 گرم در کل تفاوت زیادی ایجاد کند. هر یک از این دو گزینه هنوز به عنوان منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا شناخته می‌شود.

نتیجه : میزان پروتئین گوشت ساق و ران مرغ و بوقلمون تقریباً یکسان است، اگرچه ران بوقلمون در هر 28 گرم گوشت یک گرم پروتئین بیشتر از ران مرغ دارد.

خرید آنلاین گوشت مرغ

گوشت مرغ یا بوقلمون کدام سالم تر است؟

مرغ و بوقلمون پروتئین با کیفیت بالا را تأمین می‌کنند و می‌توانند جزء سالم رژیم متعادل باشند. اما به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد هر غذای از جمله گوشت، می تواند پیامدهای منفی بر سلامتی شما داشته باشد . گنجاندن مقادیر متوسط ​​مرغ یا بوقلمون در رژیم غذایی شما می‌تواند راهی سالم برای تأمین نیاز پروتئین شما باشد. اگرچه پروتئین تنها ماده مغذی بوقلمون و مرغ نیست.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام گزینه می‌تواند بهترین نیازهای تغذیه‌ای شخصی و اهداف سلامتی شما را برآورده کند، کل محتوای تغذیه شامل کالری، چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی باید در کنار پروتئین مورد مقایسه قرار بگیرد.

کالری و چربی

توجه به کالری و محتوای چربی غذاها بسته به اهداف سلامتی شما ممکن است ضروری باشد. چربی جزء ضروری رژیم غذایی سالم است و طیور حاوی انواع مختلف چربی‌های سالم است. با این حال، چربی در مقایسه با پروتئین منبع متراکم تری از کالری است. این بدان معناست که برش‌های گوشتی با چربی بیشتر نسبت به غذاهای کم چرب کالری بیشتری خواهند داشت. به طور کلی، گوشت تیره در مرغ و بوقلمون چربی بیشتری نسبت به گوشت سفید دارد.  این امر در مورد انواع دیگر طیور نیز صادق است.

گوشت تیره مرغ دارای چربی و کالری بیشتری نسبت به گوشت تیره بوقلمون است. همچنین لازم به ذکر است که اگر پوست را بخورید، شاهد افزایش میزان چربی و کالری در هر نوع طیور خواهید بود. هیچکدام از اینها به این معنی نیست که انتخاب هر کدام لزوماً بهتر از دیگری است،  اما باید با توجه به رژیم غذایی خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.

ویتامین ها و مواد معدنی

در حالی که تفاوت زیادی در میزان ویتامین و مواد معدنی بین مرغ و بوقلمون وجود ندارد، ممکن است برخی از این مواد مغذی بین گوشت سفید و تیره به طور کلی وجود داشته باشد. به عنوان مثال‌، سینه مرغ حاوی نیاسین و ویتامین B6 بیشتری نسبت به کتف مرغ است، در حالی که کتف مرغ دارای روی به میزان قابل توجهی بیشتر از سینه مرغ است . بنابراین، اگر به دنبال افزایش مصرف روی خود هستید، گوشت تیره می‌تواند گزینه بهتری باشد، در حالی که اگر می‌خواهید ویتامین B  را افزایش دهید، گوشت سفید مناسب تر است.

 

جمع بندی

گوشت مرغ و بوقلمون هر دو  سرشار از پروتئین بالا هستند. پروتئین سینه مرغ کمی بیشتر از سینه بوقلمون است، اما پروتئین ران بوقلمون نسبت به ران مرغ کمتر است. سایر برش های گوشتی مقدار مساوی پروتئین را تأمین می‌کنند. اینکه کدام نوع سالم تر است بستگی به اهداف تغذیه‌ای شخصی شما دارد. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک ماده غذایی در رژیم غذایی شما جای می‌گیرد یا خیر، همیشه خوب است که کل غذا را در نظر بگیرید، از جمله برای مثال کالری و ویتامین‌ها، نه فقط یک جزء، مانند پروتئین. خوردن غذاهای متنوع برای اطمینان از تأمین کافی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن،  یک نکته کلید محسوب می‌شود.

 

مطالعه بیشتر: خواص گوشت مرغ برای سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: