روناک پروتئین

آیا پوست مرغ چاق کننده است؟

آیا پوست مرغ چاق کننده است

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

آیا پوست مرغ چاق کننده است؟

آیا پوست مرغ چاق کننده است

 

یکی از سوالات بسیاری از افراد این است که آیا پوست مرغ را مصرف کنیم یا دور بریزیم؟ بعضی افراد پوست مرغ را می‌خورند و برخی ترجیح می‌دهند آن را نخورند، در این مقاله قصد داریم با مضرات و فواید پوست گوشت مرغ و اینکه آیا پوست مرغ چاق کننده است آشنا شویم؟

گوشت مرغ منبع خوبی از پروتئین بدون چربی است، اما اگر پوست مرغ را بخورید، میزان کالری و چربی آن بالا می‌رود. مصرف چربی‌های اشباع شده مانند خوردن پوست مرغ با افزایش وزن مرتبط است. نگاهی به اطلاعات تغذیه پوست مرغ می‌تواند به شما کمک کند بهترین انتخاب را برای مدیریت وزن داشته باشید.

خوردن مرغ با پوست، کالری، کلسترول و چربی از جمله چربی‌های اشباع شده اضافه می‌کند. قبل از پختن پوست آن را جدا کنید یا پوست مرغ را بپزید و قبل از خوردن غذا آن را بردارید.

همچنین به گفته دانشکده سلامت عمومی هاروارد، اگرچه بیشتر چربی‌های موجود در غذاهای حیوانی، چربی اشباع شده است که با زیاده‌روی در مصرف آن باعث افزایش کلسترول و بیمارهای قلبی می‌شود؛ اما اکثر چربی‌های موجود در پوست مرغ، چربی‌های غیراشباع برای قلب مفید است و نگرانی از بابت مصرف آن وجود ندارد.

 

اطلاعات تغذیه ای گوشت مرغ

پایگاه مواد مغذی USDA بیان می‌کند که 32 گرم چربی کل در 100 گرم پوست مرغ وجود دارد. در پوست مرغ چربی اشباع شده حدود 30 درصد کل چربی یا 9 گرم در هر 100 گرم پوست مرغ خام را تشکیل می‌دهد. حدود 42 درصد چربی‌ها تک غیر اشباع و 21 درصد چند غیر اشباع هستند. صد گرم پوست مرغ نیز حاوی مقدار کمی چربی ترانس است و میزان کلسترول پوست مرغ 109 میلی گرم است.

در مقایسه، گوشت سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست حاوی کمترین کالری و چربی در مقایسه با سایر قسمت‌های مرغ است. یک وعده 113 گرم حاوی کمتر از 3 گرم چربی کل، از جمله 0.6 گرم چربی اشباع شده است. چربی اشباع شده تنها 0.4 درصد از کالری موجود در یک وعده سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست را تشکیل می‌دهد.

 

انواع چربی

چربی‌های اشباع شده در دمای اتاق جامد هستند  و در غذاهایی مانند گوشت قرمز، کره، پنیر، خامه، سوسیس، روغن نارگیل و روغن پالم یافت می‌شوند. خوردن مقدار زیادی چربی اشباع شده می‌تواند منجر به کلسترول بالا و افزایش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی شود.

چربی‌های غیر اشباع از گیاهان می‌آیند و در دمای اتاق مایع هستند. آووکادو، روغن زیتون و روغن کانولا چربی‌های تک غیر اشباع هستند و روغن‌های ذرت، آفتابگردان از چربی‌های غیر اشباع چندگانه هستند. اسیدهای چرب امگا 3 و امگاه 6 از ماهی، دانه‌های کتان و گردو نیز غیر اشباع هستند.

چربی‌های چند غیر اشباع برای چندین عملکرد بدن ضروری هستند. چربی‌های تک غیر اشباع سالم تر از چربی‌های اشباع شده هستند، اما به اندازه چربی‌های اشباع نشده برای سلامتی مهم نیستند. مصرف چربی‌های اشباع شده در حد متعادل مجاز است، اما برای جلوگیری از مشکلات سلامتی باید محدود شوند.

 

توصیه های غذایی برای چربی ها اشباع شده

طبق دستورالعمل‌ها میزان توصیه شده مصرف چربی اشباع شده 10 درصد از کل کالری می‌باشد. گوشت‌های بدون چربی منبع خوبی از پروتئین هستند اما کالری و چربی اشباع کمتری نسبت به گوشت های چرب دارند. انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که بیش از 6 درصد کالری روزانه نباید از چربی اشباع شده باشد، یا 13 گرم در روز برای یک  رژیم 2000 کالری. برای 1500 کالری در روز، کمتر از 10 گرم چربی اشباع شده است.

 

ران مرغ

فواید پوست مرغ

در ادامه قصد داریم با فواید پوست مرغ آشنا شویم، یکی از خواص مهم پوست مرغ، ارضای اشتهای شماست که مصرف آن باعث می‌شود شما کمتر هوس شیرینی جات و غذاهای ناسالم کنید و از رژیم غذایی سالم بهره مند شوید. چربی‌های موجود در پوست مرغ عمدتاً  اسیداولئیک است. این سطوح از این نوع چربی، می‌تواند به تنظیم هورمون‌ها کم کند.

علاوه بر این هنگامی که شما مرغ را با پوست می‌پزید، غذای شما طعم بیشتری خواهد داشت. این امر باعث مصرف کمتر نمک در غذا می‌شود.

 

مضرات پوست مرغ

پوست مرغ در کنار مزایا، مضراتی نیز دارد. بهترین زمان برای سرو مرغ با پوست زمانی است که پوست آن ترد و طلایی شده باشد. پوستی که زغالی شده یا بیش از حد پخته  شده است، ارزش غذایی کمی دارد و حتی می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

پوست مرغ کالری غذای شما را بالا می برد. اگر از رژیم غذایی منظمی پیروی می‌کنید و به دنبال لاغر شدن هستید بهتر است از خوردن پوست مرغ پرهیز کنید.

 

پختن مرغ بدون پوست یا با پوست؟

یک وعده سینه مرغ پخته شده بدون استخوان با پوست بیش از دو برابر کل چربی و چربی اشباع شده در مقایسه با سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست دارد. چربی اشباع شده پوست مرغ کالری و کلسترول اضافی را به سینه مرغ بدون چربی اضافه می‌کند. پختن مرغ با کره به جای روغن نباتی نیز چربی اشباع شده را اضافه می‌کند.

 اگر بدون پوست پخته شود گوشت خشک می‌شود. استفاده از پوست مرغ در حین پختن به حفظ رطوبت و جلوگیری از خشک شدن گوشت کمک می‌کند.

نتیجه گیری:

بعد از خواندن فواید و مضرات پوست مرغ، این نتیجه را می‌توان گرفت که مصرف پوست مرغ برای بسیاری از افراد مناسب نیست. پوست مرغ می‌تواند خواص و فوایدی برای سلامتی شما داشته باشد به شرطی که در حد اعتلال مصرف شود. اگر به دنبال خرید آنلاین گوشت مرغ هستید می‌توانید از روناک پروتئین این محصول را به صورت تازه سفارش دهید.

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: