روناک پروتئین

ارزش غذایی سینه مرغ پخته شده

ارزش غذایی سینه مرغ پخته شده

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

ارزش غذایی سینه مرغ پخته شده

ارزش غذایی سینه مرغ پخته شده

 

گوشت سینه مرغ سرشار از پروتئین است و چربی کمتری دارد به همین دلیل یکی از کم چرب ترین گوشت‌های است که می‌توانید آن را مصرف کنید، سینه مرغ پخته شده شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف مانند: مقادیر زیاد سلنیوم و ویتامین B کمپلکس است.

پروتئین و رژیم غذایی سالم

طبق گفته وب سایت وزارت کشاورزی آمریکا اکثر بزرگسالان به طور متوسط روزانه به 141 تا 184 گرم پروتئین نیاز دارند که البته مقادیر دقیق پروتئین به سن و جنسیت بستگی دارد.

به طور کلی زنان کمتر از مردان( 141 تا 155  گرم) نیاز دارند. با این حال پروتئینی که باید مصرف کنید ممکن است بر اساس سطح فعالیت بدنی شما افزایش یابد. افرادی که مشاغل بسیار فعال دارند یا ورزش‌های سنگین را به طور منظم انجام می‌دهند نیاز به مصرف پروتئین بیشتری دارند.

سینه مرغ یکی از سالم‌ترین پروتئین‌های حیوانی است که می‌توانید مصرف کنید، به این دلیل که این گوشت در مقایسه با سایر پروتئین‌ها بدون چربی است، حتی در مقایسه با برش‌های گوشت مرغ نسبتاً چربی کمتری دارد. علاوه بر این سینه مرغ کلسترول پایینی دارد و سرشار از مواد مغذی است.

 

ارزش غذایی سینه مرغ پخته شده

طبق گزارش USDA سینه مرغ  پخته شده بدون چربی( 85 گرم) حاوی 133 کالری ، 27.3 گرم پروتئین، 2.8 گرم چربی و 0.9 گرم چربی اشباع شده دارد.  فاقد کربوهیدارت است البته تا زمانی که شما از آرد سوخاری استفاده نکنید.

سینه مرغ پخته شده دارای انواع مواد معدنی و ویتامین های زیر است:

-پتاسیم: 6 درصد ارزش روزانه(DV)

-منیزیم: 6 درصد DV

– فسفر: 16 درصد DV

-روی: 7 درصد DV

-سلنیوم: 49 درصد DV

-ویتامین B3و: 50 درصد DV

-ویتامین B5و: 27درصد DV

-ویتامین B6و: 46درصد DV

-ویتامین B12و: 7درصد DV

نکته: منظور از DV معیاری برای نمایش میزان ارزش غذایی روزانه که ماده غذایی تامین می‌کند.

سینه مرغ سرشار از ویتامین‌های B کمپلکس، سلنیوم و پروتئین است، همچنین حاوی مقادیر کمی ( بین 1 تا 4 درصد) سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری (18 درصد DV)  مغذی دیگری مانند کولین است.

 

مقایسه سینه مرغ بدون پوست با پوست

همانطور که می‌دانید کالری سینه مرغ بدون پوست کمتر از با پوست آن است. با برداشتن پوست مواد مغذی زیادی را از دست نمی‌دهید، اما ممکن است با مصرف بدون پوست آهن و ویتامن‌های B12 و B3 کمتری را دریافت کنید.

محتوای مواد مغذی به دلیل عوامل دیگری مانند روش پخت تغییر می‌کند، روش‌های پخت پزی که حاوی چربی کمتر باشد توصیه می‌گردد مانند : بخارپز کردن، پختن و کباب کردن

با این حال صرف نظر از این تغییرات بدون پوست گزینه سالم در نظر گرفته می‌شود. برداشتن پوست باعث کاهش چرب اشباع شده در یک وعده غذایی می‌گردد. چربی اشباع شده می‌تواند برای سلامت قلب و عروق شما مضر باشد و سطح کلسترول و تری گلیسرید شما را افزایش دهد.

 

مطالعه بیشتر: 10 دلیل علمی برای مصرف بیشتر پروتئین

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: