روناک پروتئین

رفع بوی گوشت قرمز در انواع غذا

رفع بوی زهم گوشت قرمز

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

رفع بوی گوشت قرمز در انواع غذا

رفع بوی زهم گوشت قرمز

 

گوشت در سبد غذایی خانوار یکی از اساسی‌ترین مواد غذایی مورد نیاز بدن می‌باشد. گوشت دارای آهن و پروتئین فرآوانی است که به راحتی جذب بدن می‌شود و یک ماده ضروری برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌گردد.

برخی افراد به دلیل بوی گوشت از مصرف آن خوداری می‌کنند. این افراد با استفاده از روش طبخ مناسب، تنظیم حرارت در پخت و استفاده از افزودنی‌های معطر می‌توانند بوی زهم گوشت قرمز را از بین برده و یک غذای لذیذ و خوشمزه را تهیه و نوش جان کنند. اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که به دلیل بوی گوشت قرمز از مصرف آن خوداری می‌کنید با استفاده از روش‌هایی که در زیر گفته می‌شود بوی زهم گوشت قرمز و گوسفندی را می‌توانید از بین ببرید.

 

رفع بوی زهم گوشت قرمز و گوشت گوسفند

افراد باتجربه در آشپزی معتقد هستند گوشت گوسفند بیشتر از گوشت گوساله بوی زهم دارد. گوشت گوسفندی سرعت هضم بیشتری نسبت به گوشت گوساله دارد و بافت نرم و دلچسبی دارد.

در زیر به روش‌هایی که می‌توانیم بوی زهم گوشت قرمز را از بین ببریم اشاره می‌کنیم:

مخلوط کردن گوشت با نمک و نشاسته:

نشاسته و نمک را به نسبت 2 به 1 باهم ترکیب کنید و در یک ظرف حاوی سرکه ریخته و گوشت را در داخل آن قرار دهید و به آرامی گوشت را مالش دهید تا محلول نمک، نشاسته و سرکه به خورد آن برود، سپس گوشت را آبکشی کنید.

استفاده از مخلوط سرکه و سیر له شده

شما می‌توانید روی سطح گوشت مخلوط سرکه و سیر له شده بمالید و پس از نیم ساعت گوشت را با آب بشویید و طبخ کنید.

گوشت را قبل از فریز کردن مزه دار کنید

شما می‌توانید برای اینکه گوشت پس از پخت بو ندهد آن را قبل از فریز کردن به مدت 3 الی 4 ساعت در سرکه، برگ بو، زعفران، سیر و پیاز رنده شده بخوابانید و مزه دار کنید و سپس در فریزر بگذارید.

گوشت در مخلوط آب و سرکه سیب قرار دهید

در این روش برای از بین بردن بوی زهم گوشت آن را به قطعه‌های کوچکتر برش دهید، سپس روی گوشت مقداری مخلوط آب و سرکه سیب بریزید و ظرف حاوی گوشت را به مدت 48 ساعت در یخچال قرار دهید تا سرکه در گوشت نفوذ کند.

استفاده از پیاز ، فلفل دلمه ای و کیوی

بوی زهم گوشت را می‌توانید با استفاده از پیاز یا فلفل دلمه‌ای از بین ببرید، همچنین می‌توانید از کیوی استفاده کنید زیرا کیوی باعث ترد شدن گوشت قرمز می‌شود.

استفاده از دارچین

دارچین یک ادویه معطر و بسیار مفید است، اضافه کردن مقداری پودر یا چوب دارچین به گوشت در حال پخت می‌تواند تا حد زیادی بوی نامطبوع گوشت را کم کند.این کار باعث کم شدن بوی زهم گوشت می‌شود و از بد بو شدن فضای آشپزخانه نیز جلوگیری می‌کند.

استفاده از فلفل سیاه

شما می‌توانید برای رفع بوی زهم گوشت از فلفل سیاه استفاده کنید، برای این کار از فلفل تازه استفاده کنید چرا که تاثیر بیشتری در رفع بوی زهم گوشت دارد. استفاده از فلفل سیاه تازه آسیاب شده در روی گوشت باعث می‌شود که عطر فلفل بهتر روی گوشت بماند و بوی زهم آن نیز راحتر از بین برود.

 

خرید گوشت گوسفندی

استفاده از سبزیجات تازه برای رفع بوی زهم گوشت

استفاده از سبزیجات تازه یک راهکار موثر در رفع بوی گوشت است. این کار نه تنها به رفع بوی گوشت کمک می‌کند بلکه باعث خوش طعم شدن غذا نیز می‌شود. شما می‌توانید از گیاهان تازه یا خشک مانند آویشن، پونه کوهی، رزماری از ابتدا در مراحل پخت استفاده کنید. استفاده از گشنیز، جعفری، ترخون، پیازچه و ریحان تازه  در مراحل آخر پخت گوشت می‌تواند عطر و بوی بهتری به گوشت شما بدهد.

هنگام پخت حرارت ملایم باشد

برای اینکه گوشت پس از پخت بوی زهم ندهد، در نحوه پخت گوشت دقت کنید زیرا طبخ گوشت با حرارت خیلی کم و پختن پیش از حد آن می‌تواند در طعم و بوی گوشت تاثیر منفی بگذارد. حرارت زیاد به مدت طولانی گوشت را سفت می‌کند، پس باید حرارت پخت گوشت ملایم و مدت آن زیاد باشد.

رفع بوی زهم گوشت گوسفندی

 

دقت در نحوه پخت گوشت

هنگامی که شما می‌خواهید گوشت را طبخ کنید در ابتدا تابه را گرم کنید و سپس روغن را حسابی داغ کنید بعد پیاز را در آن بریزید و گوشت را درون روغن ریخته و حرارت را متوسط کنید. حرارت باید به اندازه باشد، اگر حرارت کم باشد گوشت آب می‌اندازد و اگر زیاد باشد گوشت می‌سوزد. تکه‌های گوشت را آنقدر بچرخانید که گوشت سرخ و مغز پخت شود.

پس از تفت دادن گوشت، مقداری آب به آن اضافه کنید. در ابتدا آب گوشت را اندازه کنید تا بعداً مجبور نباشید به آن آب اضافه کنید، اضافه کردن آب به گوشت در حال پخت روی مزه آن تاثیر گذاشته و باعث می‌شود دیرتر بپزد.

استفاده از چند عدد برگ بو، سر و ادویه هنگام پخت

برای از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز در هنگام پخت چند عدد برگ بو به آن اضافه کنید و پس از پختن گوشت، آن‌ها را دور بریزید.

همچنین می‌توانید از سیر و ادویه‌هایی مانند زردچوبه و فلفل در رفع  بوی زهم گوشت استفاده کنید.

نکات برای رفع بوی گوشت در هنگام پخت

-برای سرخ کردن گوشت بهتر است در ابتدا روغن را داغ کنید بعد گوشت را به ماهیتابه اضافه کنید.

-برای اینکه گوشت به خوبی بپزد در ابتدا گوشت را با مقداری پیاز تفت دهید و بعد بپزید، این کار باعث بهتر شدن بوی گوشت می‌شود.

-برای پخت گوشت بهتر است ادویه‌های موردنظر خود را در انتهای مراحل پخت اضافه کنید تا بوی گوشت به طور کامل از بین برود.

-برای اینکه بوی گوشت در قرمه سبزی از بین برود یکی از روش‌های گفته شده در مقاله را استفاده کنید.

-برای کباب کردن گوشت بهتر است آن را به تکه‌های نازک برش دهید، در این صورت گوشت به خوبی مغز پخت شده و بوی آن برطرف خواهد شد.

– برای رفع بوی گوشت چرخ کرده، حتما گوشت را با پیاز و مقداری سیر رنده سرخ کنید. سپس می‌توانید مقداری ادویه و سبزیجات خشک به آن اضافه کنید تا بوی بد گوشت به طور کامل برطرف شود.

 

مطالعه بیشتر: مقایسه ارزش غذایی گوشت مرغ در مقابل گوشت گوسفند

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: