روناک پروتئین

طرز تهیه بولگوگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

طرز تهیه بولگوگی

 

بولگوگی (Bulgogi) غذایی آب‌دار و خوش‌طعم از گوشت گاو کبابی، یکی از محبوب‌ترین غذاهای گوشتی مردم کره در سرتاسر جهان است. در سال ۲۰۱۱ و بر اساس راْی گیری CNN از خوانندگان بخش گردشگری خود، این غذا رتبه‌ی بیست و سوم از فهرست خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را به خود اختصاص داد. بولگوگی معمولاً با سیر و پیاز‌های خرد شده کباب می‌شود تا گوشت طعم بهتری پیدا کند. گوشت در کاهو پیچیده می‌شود و با سس سنتی سامجانگ که رب قرمز تند و غلیظ است میل می‌شود.

در این مقاله به شما طرز تهیه بولگوگی را آموزش می دهیم، با ما تا انتها همراه باشید.

برای تهیه این غذای خوشمزه شما می توانید از گوشت خورشتی گوساله روناک پروتئین استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه بولگوگی

گوشت گوساله: ۴۰۰گرم
آب: ۱/۴ پیمانه
سویا سس: ۱/۴پیمانه
شکر: ۱ تا ۲ ق غ
سیر: ۲ تا ۳ حبه
پیاز: ۲عدد
به: ۱ عدد
پیاز خلال شده: ۱عدد
پیازچه: چند ساقه
فلفل سیاه: به مقدار لازم
کنجد: برای تزئین
کاهو و برنج: برای سرو
روغن کنجد: ۱/۴پیمانه

 

مراحل آماده سازی بولگوگی

در ابتدا گوشت خورشتی را به اندازه 2 تا 3 میلیمتر برش می‌دهیم و در داخل سس مخصوص که روش آماده سازی آن را توضیح می‌دهیم مرینیت می‌کنیم. بعد از برش گوشت سس مرینیت را آماده می‌کنیم. در این مرحله آب، سویا سس، فلفل سیاه، شکر و پوره سیر را با هم مخلوط می‌کنیم و سپس گوشت‌ها را به آن اضافه می‌کنیم.

اضافه کردن شکر به مواد مرینیت نه تنها باعث نرم شدن گوشت می‌شود بلکه به تعادل مزه و طعم کمک می‌کند. در مرحله بعدی پوره به و پیاز را آماده می‌کنیم و به مواد داخل ظرف گوشت اضافه می‌کنیم و یک ساعت به آن استراحت می‌دهیم در 10 دقیقه پایانی استراحت گوشت روغن کنجد را به آن اضافه می‌کنیم و سپس گوشت‌ها را گریل می‌کنیم.

برای جلوگیری از خشک شدن گوشت مقداری از سس مرینیت را به تابه گریل اصافه می‌کنیم. در اواخر طبخ پیاز و پیازچه را اضافه می‌کنیم و مقداری تفت می‌دهیم و بعد غذا آماده سرو است.

این غذا به روش سنتی با برنج و کاهو و رب فلفل سرو می‌شود.

 

 

شما می توانید برای تهیه گوشت گوساله به صفحه خرید آنلاین گوشت گوساله  روناک پروتئین مراجعه نمایید.شرکت روناک پروتئین با حفظ زنجیره سرد محصولی با کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مطالعه بیشتر: مشاهده لیست آموزش های آشپزی روناک پروتئین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: