روناک پروتئین

طرز تهیه سینه مرغ با سرکه بالزامیک

سینه مرغ کبابی با سرکه بالزامیک

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

طرز تهیه سینه مرغ با سرکه بالزامیک

سینه مرغ کبابی با سرکه بالزامیک

 

گوشت مرغ یکی از محبوب‌ترین منابع پروتئین است که در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. این گوشت دارای مقدار قابل توجهی پروتئین، ویتامین B و مواد معدنی مانند سلنیوم، فسفر و پتاسیم است. همچنین، گوشت مرغ کمترین میزان چربی را نسبت به گوشت‌ قرمز دارد و به همین دلیل، برای کاهش وزن و کنترل کلسترول خون بسیار مناسب است.

سینه مرغ یکی از قسمت‌های مهم و محبوب گوشت مرغ است که دارای مقدار زیادی پروتئین و کمترین مقدار چربی از بین قسمت‌های دیگر گوشت مرغ است. این قسمت از گوشت مرغ به علت کمترین میزان چربی و بالاترین میزان پروتئین، برای کاهش وزن و ساخت عضله بسیار مناسب است.

دستورهای زیادی برای تهیه سینه مرغ وجود دارد، اگر به دنبال تهیه سینه مرغ به روش جدیدی هستید این دستور آشپزی یکی از این گزینه‌ها است. سرکه بالزامیک، سیر و چاشنی‌های ساده به سینه‌های مرغ کبابی طعم فوق العاده‌ای می‌دهند. این مرغ خوشمزه با سبزیجات تازه یا سالاد خرد شده، همراه با سیب زمینی یا برنج سرو کنید. شما در صورت تمایل می‌توانید به جای سینه مرغ از ران مرغ بدون استخوان استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه سینه مرغ:

1- سینه مرغ بدون استخوان: 500 گرم

2- سرکه بالزامیک: ½ فنجان

3- روغن زیتون: ¼ فنجان

5- نمک کوشر: 1 قاشق چایخوری

4- سیر خرد شده: 2 قاشق چایخوری

9- فلفل سیاه آسیاب شده: ½ قاشق چایخوری

6- پونه کوهی خشک: 1 قاشق چایخوری

7- ریحان خشک: 1 قاشق چایخوری

8- آویشن خشک: ½ قاشق چایخوری

خرید سینه مرغ بدون پوست

 

مراحل آماده سازی:

1- سینه مرغ را در یک ظرفه شیشه‌ای قرار دهید

2- در  یک کاسه یا پیمانه بزرگ، سرکه بالزامیک، روغن زیتون، سیر، نمک، پونه کوهی، ریحان، آویشن و فلفل را با هم مخلوط کنید و مواد را به خوبی باهم ترکیب کنید.

3- مخلوط مرینت را روی سینه مرغ بریزید و به خوبی به مواد آغشته کنید. در ظرف را بپوشانید و در یخچال قرار دهید و اجازه دهید که مرغ به مدت 1 تا 6 ساعت مرینیت شود.

4- گوشت مرغ را روی گریل یا تابه گریل کباب کنید. زمان پخت به ضخامت مرغ بستگی دارد. سینه‌های مرغ معمولی برای هر طرف به مدت تقریباً 10 دقیقه زمان برای پختن لازم دارد. اما برای برش های نازک‌تر زمان کمتری نیاز است.

5- بعد از اطمینان از پختن گوشت مرغ می‌توانید سرو و میل نمایید.

 

نحوه نگهداری و فریز کردن سینه مرغ بالزامیک

سینه مرغ باقیمانده باید به مدت 3 تا 4 روز در یک ظرف در بسته نگهداری شود. می‌توانید آنها را دوباره گرم کنید یا در فویل بپیچید و در یک فر با دمای کم (162درجه سانتی گراد)حدود 10 تا 15 دقیقه گرم کنید.

شما همچنین می‌توانید سینه مرغ را برش داده و در سالاد، ماکارانی  یا سوپ اضافه کنید.

سینه مرغ پخته شده را می توانید به مدت 3 ماه فریز کنید. آنها را محکم در فویل بپیچید و فریز کنید و قبل از گرم کردن مجدد یا استفاده در یخچال یخ زدایی و استفاده کنید.

 

مطالعه بیشتر: طرز تهیه سینه مرغ با سس پارمزان

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: