روناک پروتئین

میزان کلسترول گوشت مرغ چقدر است؟

بررسی میزان کلسترول گوشت مرغ

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

میزان کلسترول گوشت مرغ چقدر است؟

بررسی میزان کلسترول گوشت مرغ

 

گوشت مرغ، ماهی و تکه‌های گوشت بدون چربی معمولاً کلسترول کمتری نسبت به سایر محصولات حیوانی دارند. با این حال مقدار دقیق کلسترول آن به بخشی از مرغ که استفاده می‌شود بستگی دارد. بال مرغ بیشترین کلسترول را دارد در حالی که سینه مرغ کمترین کلسترول را دارد.
کلسترول گوشت مرغ در مقایسه با سایر فرآورده‌های گوشتی پایین است و در هر 100 گرم سینه مرغ 73 میلی گرم کلسترول وجود دارد. با این حال مقدار دقیق آن بستگی به برش آن دارد.

 

کلسترول و سلامت شما

کلسترول از دو منبع به دست می‌آید: غذاهایی که می‌خورید و بدن شما که آن را تولید می‌کند. کبد و روده‌های شما کلسترول را تولید می‌کند زیرا بدن شما به آن برای عملکردهای مختلف ضروری نیاز دارد. با توجه به اطلاعات انجمن قلب آمریکا کلسترول مهم است زیرا می‌تواند کمک کند:
1- ساخت سلول
2- ساخت ویتامین D
3- هورمون‌هایی مانند تستوسترون و استروژن بسازید
حدود 80 درصد از کلسترول بدن شما توسط کبد و روده‌ها تولید می‌شود. 20 درصد باقی ماننده از محصولات حیوانی مانند تخم مرغ، گوشت از جمله مرغ، پنیر و سایر محصولات لبنی پرچرب که مصرف می‌کنید به دست می‌آید.
به عنوان یک چربی، کلسترول نمی‌تواند به تنهای بدن شما حرکت کند. برای انجام این کار به لیپوپروتئین‌ها متصل می‌شود، به همین دلیل است که معمولاً کلسترول را به عنوان LDL( لیپوپروتئین با چگالی کم) و HDL ( لیپوپروتئین با چگالی بالا) نامیده می‌شود. این سطوح LDL و HDL است که تعیین می‌کند آیا مشکلاتی در مورد کلسترول برای سلامتی شما وجود دارد یا خیر.
کلسترول HDL را کلسترول خوب و کلسترول LDL را کلسترول بد می‌نامند. کلسترول پیش از حد LDL یا سطوح پایین کلسترول HDL می‌تواند بر سلامت شما تاثیر بگذارد. هر دوی این مسائل می‌تواند باعث تجمع کلسترول در بدن شوند و بر قلب و سلامت شما تاثیر بگذارند.
برای شما مهم است که سطوح کلسترول خود را کنترل کنید. کلسترول می‌تواند در دیواره‌های داخلی شریان تجمع پیدا کند و باعث کاهش انعطاف پذیری آنها و تنگ‌تر شدن راه های درون آن‌ها شود. این احتمال لخته شدن خون را افزایش می‌دهد که می‌تواند باعث حمله قلبی و سکته شود.

 

کلسترول موجود در گوشت مرغ

کلسترول موجود در مرغ بسته به قسمتی از پرنده که استفاده می‌کنید متفاوت است. این بدان معناست که به اندازه 100 گرم بسته به اینکه بال، ران، ساق یا سینه مرغ باشد، مقادیر متفاوتی کلسترول دارد.
-ساق مرغ 93 میلی گرم
-ران مرغ 98 میلی گرم
-بال مرغ 111 میلی گرم
-سینه مرغ 73 میلی گرم
-سوسیس مرغ 36 میلی گرم
ران و بال مرغ هر دو نسبت به سایر بخش‌ها کلسترول بالاتری دارند.

 

مصرف کلسترول و رژیم غذایی سالم

با وجود نقش مهمی که در بدن دارد، کلسترول غذایی معمولاً به دلیل ارتباط بین سطح کلسترول و بیماری محدود شده است.
مقدار توصیه شده کلسترول 300 میلی گرم در روز است که این مقدار کلسترول برابر است با:
-میگو: 142 گرم
-دو عدد تخم مرغ کوچک: حدود 80 گرم
-ران مرغ: حدود 300 گرم
-ماهی آزاد: 500 گرم

مرغ به طور کلی یک منبع پروتئینی با کمترین میزان چربی نسبت به گوشت قرمز است. اگر گوشت مرغ بدون پوست و چربی داخلی آن مصرف شود، میزان کلسترول آن نسبتاً کم است. با این حال، پوست مرغ شامل چربی بیشتری است و بنابراین مصرف آن می‌تواند به افزایش کلسترول خون منجر شود. همچنین، اگر گوشت مرغ با چربی بیشتر یا پوست مصرف شود، میزان کلسترول آن نیز افزایش می‌یابد. بنابراین، بهتر است مصرف مرغ را با حذف پوست و چربی داخلی آن همراه کنید و در کنترل میزان مصرف چربی در کلیه غذاهای خود دقت کنید.

 

مطالعه بیشتر: بررسی کالری سینه مرغ بدون استخوان و پوست

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: