روناک پروتئین

نحوه بخارپز کردن مرغ برای تغذیه سالم

بخارپز کردن مرغ

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

نحوه بخارپز کردن مرغ برای تغذیه سالم

بخارپز کردن مرغ

سینه مرغ بخارپز به عنوان یک نماد تغذیه سالم در نظر گفته می‌شود. چون کم چرب است، مقداری زیادی پروتئین بدون چربی دارد. اما وقتی سعی می‌کنید گزینه سالم‌تری را در بشقاب خود قرار دهید، به این معنی نیست که باید به یک دستور پخت مرغ بخارپز و سبزیجات متوسل شوید.

هنگام تهیه مرغ بخارپز، مرینیت کردن یا استفاده از گیاهان و ادویه‌ها می‌توان بدون تغییر  بیش از حد مشخصات غذایی مرغ، طعم مرغ را به خوبی تغییر دهد.

 

تهیه سینه مرغ بخارپز

بخارپز کردن راهی سریع و سالم برای طبخ غذاها می‌باشد، زیرا هیچ چربی یا کالری اضافه نمی‌کند. هنگام بخارپز کردن، به سادگی از کمی آب در یک عنصر گرم شده مانند اجاق گاز یا مایکروویو استفاده کنید تا بخار ایجاد کنید که به مرطوب نگه داشتن غذا در حین پخت کمک می‌کند.

در حالی که امکان بخارپز کردن غذا در مایکروویو وجود دارد، بهترین روش برای تهیه سینه مرغ بخارپز( یا هرنوع مرغ) در فر است. برای شروع، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. هر سینه مرغ را روی یک فویل آلومینومی قرار دهید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. انتهای  فویل را محکم ببندید. کف یک ماهیتابه را با حدود 1 سانت آب پر کنید و بسته‌های مرغ آماده شده را در تابه قرار دهید. به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که مرغ پخته شود، بپزید.

با این حال، بخارپز کردن تنها راه برای تهیه یک غذای سالم نیست. کباب کردن و پخت نیز گزینه های خوبی هستند. صرف نظر از روشی که انتخاب می‌کنید، همیشه مطمئن شوید که مرغ شما قبل از خوردن آن در دمای داخلی 165 درجه فارنهایت پخته شده است.

 

بهبود طعم سینه مرغ بخارپز

هنگام تهیه مرغ بخارپز، مرینیت کردن می‌تواند به بهبود طعم کمک کند، اما باید مراقب باشید که مواد مرینیت حاوی مقدار زیادی نمک و شکر نباشد. شما می‌توانید با ترکیب روغن زیتون، آب لیمو تازه، مقدار کمی عسل خام، حبه های سیر، نمک و فلفل ماده مرینت مرغ سالم خود را درست کنید.

اگر می‌خواهید از مرینیت مرغ صرف نظر کنید، می‌توانید به جای آن از سبزیجات خشک و ادویه جات استفاده کنید، کافی است قبل از بخارپزکردن ادویه‌ها را روی دو طرف مرغ بپاشید.

 

انتخاب ران یا سینه مرغ

اکنون که می‌دانید چگونه مرغ بخارپز درست کنید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاد که ران یا سینه مرغ، کدام سالم‌تر است؟ صدگرم سینه مرغ حاوی 172 کالری است، 4 گرم چربی کل و 0.8 گرم چربی اشباع شده است.

ران مرغ تقریباً مقدار کالری یکسانی دارد ( 173 کالری برای 100 گرم ران مرغ)، اما چربی کل و چربی اشباع بیشتری دارند به ترتیب حدود 8 گرم و 2.3 گرم. با این وجود می‌توانید هر دو گزینه را در رژیم غذایی سالم خود بگنجانید، زیرا هر دو غنی از پروتئین بدون چربی است. یک وعده 100 گرمی سینه مرغ حاوی 32.2 گرم است، درحالی که همان قسمت ران مرغ کمی کمتر یعنی 24.4 گرم است.

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: