روناک پروتئین

کدام قسمت گوشت مرغ چربی بیشتری دارد؟

بررسی میزان چربی بخش های مختلف گوشت مرغ

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

کدام قسمت گوشت مرغ چربی بیشتری دارد؟

بررسی میزان چربی بخش های مختلف گوشت مرغ

 

گوشت مرغ از جمله گوشت‌های پر مصرف در سراسر جهان است. در این گوشت بیشترین میزان چربی در  پوست آن وجود دارد. بعد از پوست بال مرغ بیشترین میزان چربی را دارد و بعد از آن ران مرغ بیشترین چربی را دارد و سپس گوشت سینه مرغ قرار دارد که کم چرب ترین برش مرغ است.

 

 بالاترین میزان چربی مرغ

 پوست مرغ بالاترین میزان چربی در کل گوشت مرغ را دارد، طبق آمار 40 درصد پوست مرغ از چربی خالص تشکیل شده است. با این حال این بدان معنا نیست که مصرف کم آن برای شما مضر است. بیشتر چربی موجود پوست مرغ از نوع سالم و غیر اشباع است.

اگر پوست مرغ روی گوشت باقی بماند به مرطوب نگهداشتن گوشت در هنگام پخت کمک می‌کند که نیاز به افزودن نمک یا موارد دیگر را کاهش می‌دهد. با این حال این بدان معنا نیست که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند حاوی مقادیر بی پایان پوست مرغ یا سایر منابع چربی غیر اشباع باشد.

یک رژیم غذایی متعادل و سالم باید 25 تا 35 درصد کالری خود را از چربی، ترجیحاً چربی غیر اشباع سالم دریافت کند. میزان مصرف چربی اشباع شده را به کمتر از 10 درصد کالری دریافتی روزانه خود محدود کنید.

خرید مرغ خرد شده

مرغ گوشتی تیره و روشن

براساس مقایسه ارقام USDA  محتوای چربی در هر 100 گرم گوشت مرغ بررسی شده است، و همه ارقام زیر به روش پخت بستگی دارد، این ارقام مربوط به گوشت مرغ برشته، کباب یا پخته شده است.

گوشت بخش تیره مرغ مانند ران مرغ چربی بیشتری دارد. پرچرب ترین بخش بعد از پوست، بال آن است که 8.06 گرم در هر 100 گرم بدون پوست آن چربی وجود دارد. یک بال مرغ با پوست 16.7 گرم چربی در هر 100 گرم دارد.

ران مرغ با وزنی در حدود 7.7 گرم چربی در هر 100 گرم گوشت بدون پوست در رده دوم قرار دارد. یک ران مرغ با پوست 14.3 گرم چربی دارد.

ساق مرغ بدون پوست در یک وعده 100 گرمی حدود 5.4 گرم چربی دارد که با پوست این میزان چربی به 9.7 گرم در 100 گرم آن افزایش پیدا می کند.

در نهایت سینه مرغ بدون پوست برشته، آب پز یا پخته حاوی 3.9 گرم چربی در هر وعده 100 گرمی است. اگر سینه مرغ با پوست را در نظر بگیرید 7.7 گرم چربی در هر 100 گرم دریافت خواهید کرد.

 روشی که برای پخت گوشت مرغ انتخاب می کنید بر میزان چربی آن تاثیر گذار است. انجمن قلب آمریکا برای کاهش محتوای چربی در هرگوشتی از جمله مرغ توصیه می‌کند که چربی‌های قابل مشاهده آن را جدا کنید و به جای سرخ کردن، آن را آب پز کنید و گوشت مرغ را با مواد دیگری به جای پوست مرطوب نگه دارید یا با پوست بپزید و قبل از خوردن آن را از گوشت جدا کنید.

 

مطالعه بیشتر: چقدر کالری در گوشت مرغ وجود دارد؟

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: