روناک پروتئین

گوشت مرغ یا ماهی، کدام پروتئین بیشتری دارد؟

مقایسه پروتئین گوشت مرغ با گوشت ماهی

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

گوشت مرغ یا ماهی، کدام پروتئین بیشتری دارد؟

مقایسه پروتئین گوشت مرغ با گوشت ماهی

 

پروتئین از جمله مواد مغذی مورد نیاز در بدن که هم در غذاهای گیاهی و هم در غذاهای حیوانی یافت می‌شود. اگر به مقدار بیشتری از این ماده مغذی بدون چربی و کالری اضافی نیاز دارید، پروتئین موجود در گوشت مرغ را در مقابل ماهی در نظر بگیرید. هر دو منبع عالی هستند، اما ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که یکی از آنها انتخاب بهتری نسبت به دیگری باشد.

مقدار پروتئین مرغ در مقایسه با ماهی اغلب مشابه هستند، اما تفاوت‌هایی در ارزش غذایی آنها وجود دارد، بنابراین ممکن است بهتر باشد از هر دو گوشت استفاده کنید تا از فواید هر دو بهره ببرید.

پروتئین گوشت مرغ در مقابل گوشت ماهی

اگر تصمیم دارید که در کاهش وزن خود جهشی داشته باشید، استفاده از غذاهای پر پروتئین حداقل در کوتاه مدت می‌تواند استراتژی خوبی باشد. مرغ و ماهی دو منبع پروتئینی مناسبی هستند که در تأمین نیاز شما به این ماده مغذی کمک زیادی می‌کنند.

محتوای غذایی مرغ بسته به برش و خوردن یا نخوردن پوست آن می‌تواند متفاوت باشد.

در یک وعده 100 گرمی سینه مرغ بدون پوست، 165 کالری و 31 گرم پروتئین وجود دارد. همان اندازه ران مرغ با پوست 225 کالری و 23 گرم پروتئین دارد.

در هنگام تصمیم گیری بین مرغ و ماهی برای کاهش وزن، محدوده مشابهی بین انواع مختلف ماهی پیدا خواهید کرد.

ماهی سالمون: 188 کالری و 25 گرم پروتئین

کنسرو ماهی تن( در آب): 86 کالری و 19 گرم پروتئین

ساردین: 208 کالری و 25 گرم پروتئین

میگو: 60 کالری و 14 گرم پروتئین

نکته اصلی این است که اگر گوشت ماهی را با گوشت مرغ برای کاهش وزن مقایسه کنید، هر کدام می‌تواند انتخاب خوبی باشد، زیرا هم کالری کم و هم پروتئین بالایی دارند.

خرید سینه مرغ خرد شده

گوشت ماهی تنوع بیشتری دارد

وقتی که شما تصمیم به کاهش وزن و لاغر شدن دارید ، وسوسه انگیز است که از یک رژیم غذایی بسیار سخت پیروی کنید تا به اهداف کالری خود برسید. گاهی اوقات این به معنای خوردن مقدار زیادی گوشت مرغ در روز است.

با این حال اگر تمایل داشته باشید که تنوع بیشتری در وعده‌های غذایی خود داشته باشید،به جای انتخاب بین ماهی و مرغ برای کاهش وزن؛ آنها را چندبار در هفته با هم ترکیب کنید و از هر دو استفاده کنید.

سازمان‌های بهداشتی توصیه می‌کنند برای داشتن قلب سالم حداقل دو بار در هفته ماهی بخورید، ماهی‌های چرب مانند سالمون یا ساردین پروتئین کمترین نسبت به سینه مرغ دارند اما هر دو نوع ماهی دوز بالایی از چربی های امگا 3 دارند.

در مقایسه با مرغ، ماهی نیز تنوع طعمی برای وعده‌های غذایی شما دارد. سالمون کبابی، میگو پخته شده و سالاد ماهی تن، همگی می‌توانند بخشی از یک وعده غذایی کاهش وزن باشند که سرشار از پروتئین هستند.

 

چقدر پروتئین بخوریم

نیاز به پروتئین در افراد مختلف کمی متفاوت است زیرا بر اساس وزن بدن و سطح فعالیت شما است. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی با پروتئین بالا برای کاهش وزن مؤثرتر از رژیم غذایی کم پروتئین هستند.

بااین‌حال خوردن پروتئین بیشتر فواید دیگری نیز دارد، طبق تحقیقات انجام‌شده اگر فرد حدود 1.6 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن خود پروتئین استفاده کند با کاهش وزن، توده چربی بیشتری را حفظ می‌کند و معمولاً بین وعده‌های غذایی احساس سیری و رضایت بیشتری می‌کنند.

به‌راحتی می‌توان فهمید که اگر ماهی را با مرغ به‌عنوان منبع پروتئین مقایسه کنیم هر دو برنده هستند. تا زمانی که آن‌ها را به روشی سالم تهیه کنید و مراقب وعده‌های خود باشد، کاهش وزن و حفظ توده چربی آسان‌تر خواهد بود. هنگامی‌که با ورزش ترکیب می‌شود، مزایای آن‌ها حتی بیشتر نیز می‌شود.

 

مطالعه بیشتر:  10 دلیل علمی برای مصرف بیشتر پروتئین

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: