روناک پروتئین

پروتئین گوشت مرغ در مقابل پروتئین آب پنیر

مقایسه پروتئین گوشت مرغ با پروتئین پودر آب پنیر

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

پروتئین گوشت مرغ در مقابل پروتئین آب پنیر

مقایسه پروتئین گوشت مرغ با پروتئین پودر آب پنیر

 

گوشت مرغ و آب پنیر هر دو به عنوان یک منبع پروتئین در رژیم غذایی شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که با وجود شباهت‌های مشترک، تفاوت‌های مهمی از نظر تغذیه،جذب و هضم دارند. گنجاندن یکی یا هر دو در رژیم غذایی شما به اهداف تناسب اندام، سبک  زندگی، فیزیولوژی خاص و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. از یک متخصص تغذیه برای افزودن منابع پروتئینی به برنامه غذایی خود مشورت بگیرید.

 

ارزش غذایی گوشت مرغ و آب پنیر

از آنجایی که پروتئین‌های با منبع حیوانی، هم گوشت مرغ و هم آب پنیر حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند و باید در رژیم غذایی خود بگنجانید. علاوه بر پروتئین، آب پنیر می‌تواند لاکتور غنی از انرژی یا قند شیر را به رژیم غذایی برساند و تقریباً فاقد چربی است. در مقابل پروتئین مرتبط با مرغ هیچ کربوهیدارتی ارائه نمی دهد اما چربی را تأمین می‌کند. اگر چه برای سلامتی به کالری چربی نیاز دارید، اما چربی بیش از حد در رژیم غذایی شما ممکن است منجر به چاقی گردد.

گوشت سینه مرغ در مقابل پروتئین آب پنیر:

1- هم سینه مرغ و آب پنیر دارای کالری، پتاسیم و پروتئین بالایی هستند.

2- آب پنیر 4.3 برابر کمتر از سینه مرغ کلسترول دارد.

3- آب پنیر دارای تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین B12  بیشتری است، اما سینه مرغ حاوی نیاسین و اسید پانتوتنیک بیشتری است.

4- آب پنیر منبع عالی کلسیم و فیبر رژیم است.

 

تهیه گوشت مرغ و آب پنیر

تهیه پروتئین آب پنیر راحتر از مرغ است، زیرا آن را به غلات، ماست یا محصولات پخته اضافه می‌کنید تا از پروتئین آن بهره مند شوید. از طرف دیگر مرغ نیاز به پختن دارد. پروتئین آب پنیر نیازی به یخچال ندارد، در حالی که برای نگهداری مرغ خام و پخته نیاز به یخچال دارید. آب پنیر به راحتی در انواع غذاها مخلوط می‌شود و مرغ به صورت پخته، سرخ شده یا کبابی مصرف می‌شود یا به سوپ یا سالاد اضافه می‌شود.

خرید فیله مرغ

جذب و هضم

آب پنیر دارای بالاترین ارزش بیولوژیکی در بین هر پروتئین غذایی است. به عبارت دیگر بدن شما پروتئین آب پنیر را جذب و هضم کرده که این ویژگی هجوم سریع آمینو اسیدها برای کمک به ترمیم و بازسازی عضلات پس از یک تمرین فیزیکی سنگین را ارائه می‌دهد. برعکس، بدن پروتئین مرغ را آهسته تر از آب پنیر جذب و هضم می‌کند و با آزادسازی تدریجی اسیدهای آمینه باعث می‌شود بدن منبع ثابتی از اسیدهای آمینه در طول زمان را داشته باشد.

 

هشدارها در مصرف

در صورت عدم تحمل لاکتوز، آب پنیر به عنوان یک پروتئین شیر می‌تواند حاوی لاکتوز کافی باشد که باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود. در این شرایط بدن شما فاقد آنزیم لاکتاز است و در نتیجه لاکتوز  هضم نشده در روده ها تجمیع می‌یاید و باعث ایجاد گاز و درد شکمی می‌شود. پروتئین مرغ همچنین ممکن است برای سلامتی شما خطرناک باشد اگر آن را به طور کامل نپزید، زیرا مرغ نیم پز می‌تواند حاوی سطوح خطرناکی از باکتری سالمونلا باشد. سالمونلا می‌تواند منجر به تب، اسهال، سردرد یا احتمالاً مرگ در افراد دارای نقص ایمنی شود.

 

مطالعه بیشتر: گوشت مرغ یا ماهی، کدام پروتئین بیشتری دارد؟

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: