روناک پروتئین

بررسی ارزش غذایی ران مرغ بدون پوست

بررسی ارزش غذایی ران مرغ

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

بررسی ارزش غذایی ران مرغ بدون پوست

بررسی ارزش غذایی ران مرغ

 

گوشت ران مرغ بدون پوست به دلیل محتوای پروتئین بالا و محتوای چربی کم برای افرادی که رژیم دارند توصیه می‌گردد. در واقع تنها 173 کالری در ران مرغ بدون استخوان و پوست وجود دارد که در یک وعده 100 گرمی مصرف می‌شود.

ران مرغ بدون پوست حاوی مواد مغذی مهمی از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی و پروتئین بالایی می‌باشد. این قسمت از گوشت مرغ نسبت به گوشت سینه مرغ مرطوب‌تر و خوش طعم‌تر است که می‌تواند در یک رژیم غذایی سالم با کنترل سهم و تکنیک‌های پخت نقش داشته باشد.

 

خرید ران مرغ بدون پوست

اطلاعات تغذیه ای ران مرغ بدون پوست

طبق آمار USDA ران مرغ بدون پوست شامل 173 کالری و 8 گرم چربی در یک وعده 100 گرمی است، در حالی که یک سینه مرغ 100 گرمی حاوی 157 کالری و 3.2 گرم چربی است.

از نظر چربی اشباع شده، ران‌ها فقط 1 گرم بیشتر از سینه مرغ دارند( 2.3 گرم در مقابل 1.01 گرم)، ران مرغ بدون پوست سرشار از پروتئین است و در 100 گرم آن 24 گرم پروتئین وجود دارد. مقدار 46 گرم برای خانم ها و 56 گرم برای آقایان که برای مصرف روزانه پروتئین توصیه شده است . گوشت مرغ فاقد کربوهیدارت ، فیبر یا قند است.

این قسمت از گوشت مرغ همچنین منبع خوبی از مواد معدنی مهمی از جمله آهن، روی، مس، ویتامین‌های B6، به ویژه تیامین را فراهم می‌کند.

در مقایسه با سایر گوشت‌ها، مرغ کلاژن کمی دارد، یا یک پروتئین “سخت” که از بافت همبند پشتیبانی می‌کند. این باعث می‌شود که هضم آن آسان‌تر شود، به این معنی که بدن شما ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری را جذب می‌کند.

ران مرغ منبع خوبی از سلنیوم است، این ماده مغذی مهم که عملکرد مناسب غده تیروئید و تولید مثل و همچنین نقش آن در کمک به بدن برای مبارزه با عفونت مورد نیاز است.

انتخاب بدون پوست ران مرغ گزینه بهتری است، زیرا به کنترل کالری و چربی کمک می‌کند. کالری ران مرغ با پوست در مقایسه با همتای بدون پوست آن 41 کالری افزایش می‌یابد. پوست 5 گرم دیگر به چرب کل اضافه می‌کند و میزان چربی اشباع شده را دو برابر می کند.

طبق آمار انجمن قلب آمریگا چربی های اشباع شده نباید بیش تر از 5 تا 6 درصد از کالری دریافتی روزانه یک فرد را تشکیل دهد. اگر شما روزانه 2000 کالری مصرف کنید، این مقدار حداکثر معادل 13 گرم است.

ران‌های مرغ با روش‌های پخت و پز مرطوب و طولانی مانند خورشت و آب پز کردن روش‌های بهتری است. سرخ کردن آن نیز باعث افزایش قابل توجهی کالری و محتوای چربی می‌گردد. کباب کردن روش سالم دیگری برای پختن مرغ و به حداقل رساندن کالری  آن  است.

 

مطالعه بیشتر: بررسی میزان کالری بخش‌های مختلف گوشت مرغ

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: