روناک پروتئین

بررسی تفاوت تغذیه ای ران مرغ با سینه مرغ

بررسی ارزش غذایی ران مرغ با سینه مرغ

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

بررسی تفاوت تغذیه ای ران مرغ با سینه مرغ

بررسی ارزش غذایی ران مرغ با سینه مرغ

 

گوشت مرغ می‌تواند گزینه سالم‌تری نسبت به گوشت قرمز باشد به خصوص اگر گوشت سینه مرغ را انتخاب کنید. با این حال بسیاری از افراد طعم ران مرغ را ترجیح می‌دهند.  اگر گوشت مرغ خود را به روش صحیح درست تهیه کنید، هر کدام از این گزینه‌ها می‌تواند سالم باشد.

 

بررسی درشت مغذی‌ها

یک وعده 85 گرمی گوشت ران مرغ بریان شده بدون پوست دارای 180 کالری، 22 گرم پروتئین، 80 میلی گرم کلسترول و 10 گرم چربی که 3 گرم چربی اشباع شده است. در یک وعده 85 گرم گوشت سینه مرغ بو داده بدون پوست دارای 140 کالری، 26 گرم پروتئین، 70 میلی گرم کلسترول و 5 گرم چربی از جمله 1 گرم چربی اشباع شده است.

اگر چه ران مرغ چربی بسیار بیشتری دارد اما تنها 2 گرم از چربی اضافی چربی اشباع شده ناسالم است که می‌تواند سطح کلسترول شما را افزایش دهد.

 

مقایسه کالری ران و سینه مرغ

محتوای کالری و درشت مغذی ران مرغ با گوشت سینه مرغ به راحتی قابل مقایسه نیست. مشخصات تغذیه سینه مرغ کمی با ران مرغ متفاوت است. یک قسمت 85 گرمی سینه مرغ بریان شده بدون پوست حاوی 139 کالری، 26 گرم پروتئین و 3 گرم چربی است، در حالی که سینه مرغ با پوست دارای 165 کالری، 25 گرم پروتئین و 6.5 گرم چربی دارد.

این درحالی است که یک وعده 85 گرمی ران مرغ برشته با پوست حاوی 197 کالری، 20 گرم پروتئین و 12.5 گرم چربی است و اگر ران مرغ بدون پوست را در نظر بگیریم حاوی 152 کالری، 21 گرم پروتئین و 7 گرمی چربی است.

گوشت ران مرغ تیره‌تر و خوش طعم‌تر است زیرا حاوی میوگلوبین بیشتری است، این پروتئینی است که با ماهیچه‌های در حال کار متصل شده و اکسیژن را به آن منتقل می‌کند. از آنجایی که ران مرغ بسیار فعال‌تر از سینه مرغ است این پروتئین بیشتر است.

مصرف کافی گوشت مرغ به کنترل وزن بدن کمک می‌کند و اثرات بالقوه مثبتی بر خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله بیماریهای قلبی و عروقی،دیابت و سرطان دارد.

پروتئین‌های بدون چربی برای قلب سالم‌تر در نظر گرفته می‌شوند، زیرا می‌توانند به حفظ سطح کلسترول و فشار خون سالم کمک کنند. سایر پروتئین‌های بدون چربی شامل ماهی، صدف و لبنیات کم چرب است.

 

خرید اینترنتی ران مرغ

روش پختن

در حالی که تفاوت‌های تغذیه‌ای بین گوشت این دو قسمت وجود دارد، روش‌های پخت نیز می‌تواند تفاوت زیادی در میزان چربی آن ایجاد کند. پوست و چربی قابل مشاهده را جدا کنید و سپس روش پختی را انتخاب کنید که در آن از چربی اضافه استفاده نشود. مانند برشته کردن یا کباب کردن، برخی از افراد سینه را با مواد چربی می‌پزند تا به طعم آن اضافه شود، در حالی که در ران به دلیل چربی این کار ضرورتی ندارد.

 

مطالعه بیشتر: بررسی کالری سینه مرغ بدون استخوان و پوست 

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: