روناک پروتئین

بررسی محتوای اسید آمینه ضروری گوشت قرمز

محتوای آمینو اسید گوشت قرمز

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

بررسی محتوای اسید آمینه ضروری گوشت قرمز

محتوای آمینو اسید گوشت قرمز

 

گوشت قرمز یک منبع کامل و سرشار از پتاسیم است که به راحتی هضم می‌شود و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن است که برای سلامتی به آن نیاز دارید. در طول هضم، بدن شما پروتئین گوشت قرمز را تجزیه می‌کند و سلول‌های شما از آن برای ساخت انواع خاصی از پروتئین استفاده می کنند.

راه دیگر برای دریافت همان اسیدهای آمینه‌ای که از گوشت قرمز دریافت می کنید، خوردن ترکیبات خاصی از غذاهای گیاهی است.

 

آمینو اسید

آمینو اسیدها اجزای سازنده پروتئین هستند. برای ساختن پروتئین‌های موجود در بیشتر قسمت‌های بدن از جمله ماهیچه‌ها، گلبولهای قرمز خون و سلول‌های ایمنی، به 22 اسید آمینه خاص نیاز دارید.

از آنجایی که بدن شما تنها می‌تواند 13 اسید آمینه را به تنهایی تولید کند، باید 9 اسید آمینه دیگر را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. این 9 مورد، ضروری در نظر گرفته می‌شوند زیرا برای حفظ بدن سالم به آن‌ها نیاز دارید.

این اسید آمینه‌ها هیستیدین، لیزین، ترئونین، متیونین، ایزولوسین، والین، فنیل آلانین و تریپتوفان هستند. اگرچه می‌توانید اسیدهای آمینه را هم از غذاهای گیاهی و هم از غذاهای حیوانی دریافت کنید، اما فقط پروتئین حیوانی حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری است.

 

گوشت قرمز

گوشت قرمز هنگامی که پخته می‌شود، در یک وعده 100 گرمی می‌تواند بیش از 28 گرم پروتئین را فراهم کند. تمام گوشت‌های قرمز و بیشتر گوشت‌های حیوانی پروتئین کامل نامیده می‌شوند زیرا تمام آمینو اسیدهای موردنیاز بدن را در اختیار شما قرار می دهند.

در مقابل، گیاهان منابع پروتئینی ناقصی هستند زیرا حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز شما نیستند. از نظر تغذیه‌ای، پروتئین موجود در گوشت قرمز کیفیت بالاتری نسبت به منابع گیاهی دارد، زیرا هضم و تجزیه آن به اسیدهای آمینه برای بدن آسان تر است.

خرید گوشت چرخ کرده

متابولیسم

زمانی گه شما گوشت قرمز را مصرف می‌کنید. بدن شما از آنزیم‌های گوارشی برای تجزیه پروتئین به شکل قابل استفاده‌تر، استفاده می‌کند. این فرآیند هیدرولیز نام دارد، حلقه‌های که زنجیرهای بلند اسیدهای آمینه پروتئین را در کنار هم نگه می‌دارند، می شکند.

هنگامی که این اسیدهای آمینه آزاد می‌شوند، آنها را جذب خون می‌کند و در سلول‌های سراسر بدن توزیع می‌کند. سلولهای شما از اسیدهای آمینه در ترکیبات مختلف برای ساخت انواع خاصی از پروتئین موردنیاز خود استفاده می‌کنند. پروتئین موجود در گوشت قرمز همچنین جذب مواد معدنی مهم مانند آهن و روی را برای بدن آسان تر می‌کند.

 

مصرف توصیه شده پروتئین

توصیه می‌شود 10 تا 35 درصد کالری روزانه خود را از پروتئین دریافت کنید. این تقریبا معادل 46 گرم پروتئین برای زنان و 56 گرم برای مردان است. شما می‌توانید این توصیه‌ها را با خوردن منابع پروتئین کامل مانند گوشت قرمز یا با خوردن پروتئین ناقص به صورت ترکیبی که هر 9 اسید آمینه ضروری را تامین می‌کند، برآورده کنید.

اگرچه گوشت قرمز منبع با کیفیتی از پروتئین در نظر گرفته می‌شود، اما برخی از انواع آن حاوی مقادیری از چربی اشباع شده هستند. برای اینکه مصرف چربی‌های بد را به حداقل برسانید، گوشت قرمز بدون چربی را انتخاب کنید، آن را در حد اعتدال مصرف کنید. در حالی که شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد گوشت قرمز خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد، جایگزینی آن با سایر منابع اسیدهای آمینه مانند ماهی و آجیل می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

 

مطالعه بیشتر: چگونه گوشت منجمد را سریع یخ زدایی کنیم؟

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: