روناک پروتئین

روش‌های رفع بوی گوشت قرمز از دست‌ها

چگونه بوی گوشت قرمز را از دستان خود از بین ببریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

روش‌های رفع بوی گوشت قرمز از دست‌ها

چگونه بوی گوشت قرمز را از دستان خود از بین ببریم

 

گوشت قرمز رنگ وقتی به درستی پخته شود طعم فوق العاده‌ای دارد، اما آماده کردن آن ممکن است برای برخی سخت باشد به خصوص رفع بوی زهم آن، این بو ممکن است برای مدت طولانی روی دستان شما باقی بماند، صرف نظر از نحوه پخت گوشت، ملایم یا شدید بسته به نوع گوشتی که لمس می‌کنید وجود دارد.

اگر شما بعد از خرید گوشت قرمز یا گوسفندی از بوی بد آن روی دست‌‌ها یا محیط کارتان کلافه شده‌اید، راهکارهایی برای از بین بردن آن وجود دارد.

در زیر ترفندهایی را برای رفع بودی زهم گوشت از دست را بیان می‌کنیم.

 

1- استفاده از لیمو:

لیمو یک ماده خوش بو طبیعی است که به دلیل خواص مهمی که دارد به وفور در انواع وسایل آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید دستان خود را با یک لیموی تازه یا آب لیمو طبیعی ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید. لیمو به دلیل اسیدهایی که دارد باعث از بین رفتن بوی گوشت از روی دستانتان می‌شود.

 

2- استفاده از جوش شیرین:

جوش شیرین نیز ممکن است بوی گوشت را از دستان شما پاک کند. این یک ماده شیمیایی تمیز کننده شناخته شده است که ممکن است برای از بین بردن هرگونه باقی مانده سخت یا تجهیزات آشپزخانه شما استفاده شود.

در یک ظرف 29 گرم جوش شیرین (دو قاشق چای خوری) را با 4.9 میلی لیتر آب ( یک قاشق چایخوری) آب ترکیب کنید. آنها را هم بزنید تا به شکل خمیر درآیند. اگر جوش شیرین به اندازه کافی رقیق نشده باشد، می‌توانید آب بیشتری اضافه کنید.

سپس یک پیمانه خمیر جوش شیرین را بردارید و دستان خود را باهم بشویید. جوش شیرین به طور طبیعی بوی بد گوشت را خنثی می‌کند. با مالیدن بین انگشتان و ناخن‌های خود، مطمئن شوید که بوی آن کاملاً از بین می‌رود. سپس بعد از یک دقیقه دستان خود را با آب و صابون بشویید.

 

3- استفاده از سرکه:

سرکه یکی از بهترین ماده‌های تمیز کننده طبیعی است که قدرت ضدعفونی کنندگی فوق العاده‌ای دارد. شما می‌توانید دست‌های خود را با مقداری سرکه تمیز کنید سپس با مقداری آب و شوینده دستان خود را آبکشی کنید.

البته چون سرکه بوی تیزی دارد ممکن است همان بو، روی دستان شما باقی بماند. به همین خاطر می‌توانید دستان خود را با یک شوینده خوش بو بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

خرید اینترنتی گوشت گوسفند

 

4- صابون استیل:

صابون استیل ضد زنگ یک ابزار کاربردی برای از بین بردن بوی مواد غذایی از دستان است. شما می‌توانید از این صابون برای از بین بردن بوی گوشت استفاده کنید، در صورتی که صابون استیل در دسترس شما نبود می‌توانید از یک ظرف استیل استفاده کنید، برای این کار زیر آب سرد دستان خود را به صابون استیل یا یک وسیله استیل ضد زنگ مالش دهید تا بو از بین برود.

این روش برای از بین بردن بوی سیر و پیاز بسیار خوب و کارآمد است.

 

صابون استیل برای رفع بوی گوشت از روی دست

 

5- استفاده از روش اسکراپ برای رفع بوی بد دست

-مقداری خمیر دندان حاوی جوش شیرین را روی دست‌های خود بمالید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید.

-مقداری نمک مرطوب را روی دستان خود بمالید و بعد از چند دقیقه دست های خود را بشویید تا حالت چسبندگی دست‌هایتان از بین برود.

-اگر شما مشکلی با بوی قهوه ندارید، می‌توانید از پودر قهوه برای از بین بردن هرگونه بویی استفاده کنید. برای این کار کف و روی دست‌هایتان را به پودر قهوه آغشته کنید و سپس یه آرامی آن‌ها را در کاسه‌ای از آب به یکدیگر بمالید. راه حل دیگر آن است که می‌توانید دانه‌های قهوه را در دستهایتان به هم مالش دهید تا بوی بد کاملاً از بین برود.

 

مطالعه بیشتر: رفع بوی گوشت قرمز در انواع غذاها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: