روناک پروتئین

معرفی 8 روش مرینیت(مزه دار کردن) گوشت مرغ

مرینیت کردن گوشت مرغ

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

معرفی 8 روش مرینیت(مزه دار کردن) گوشت مرغ

مرینیت کردن گوشت مرغ

 

گوشت مرغ یکی از منابع مهم پروتئین است که روش‌های مختلفی مرینیت یا مزه‌دار می‌شود، طعم دار کردن مرغ برای تهیه یک غذای خوشمزه بسیار مهم است، در زیر به چند مورد روش‌های مزه دار کردن مرغ اشاره شده است.

گوشت مرغ یکی از منابع غذایی است که خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اهمیت زیادی دارد به خوبی مزه دار شود تا بتوانیم یک غذای خوشمزه درست کنیم.

برای اینکه مرغ خوشمزه‌ای را درست کنیم روش‌های زیادی برای مرینیت مرغ وجود دارد در ادامه چند ترفند برای طعم دار کردن مرغ با استفاده از ادویه‌ها و روش‌های مناسب را آموزش می‌دهیم.

 

1- بهترین ادویه‌ها برای طعم دار کردن گوشت مرغ کدام است؟

استفاده از گیاهان معطر مانند جعفری، آویشن، پونه کوهی، ریحان و رزماری یکی از ساده‌ترین روش‌های طعم دار کردن گوشت مرغ است.

شما می‌توانید از ادویه جات مانند پودر پیاز،پودر سیر،فلفل پابریکا، فلفل سیاه به عنوان بهترین طعم دنده مرغ استفاده کنید. گیاهان معطر، پابریکا و فلفل قرمز می‌تواند گزینه مناسبی برای طعم دار کردن مرغ باشد. نمک، فلفل و زردچوبه می‌تواند بهترین طعم دهنده مرغ در انواع خورشت و خوراک باشد.

 

2-روش ساده مرینت کردن گوشت مرغ

یک روش ساده مرینت مرغ این است که مرغ را چند ساعت قبل از پخت در  2 قاشق غذاخوری خردل، نصف فنجان آب لیمو، یک فنجان روغن زیتون، 1 قاشق چایخوری نمک مزه دار نمایید، این روش ساده و کاربردی برای مرینت کردن مرغ است.

 

3- استفاده از ادویه ایتالیایی برای طعم دار کردن مرغ

استفاده از ادویه ایتالیایی یکی دیگر از روش‌های طعم دار کردن گوشت مرغ است. برای مرینت کردن مرغ با این روش لازم است که مرغ را چند ساعت قبل از پخت با استفاده از 2 قاشق چای خوری سرکه، 1 قاشق چای خوری نمک، یک چهارم فنجان روغن زیتون، 1 قاشق چای خوری پودر سیر و 1 قاشق چای خوری پونه کوهی خشک شده مزه دار کنید و بعد از آن مرغ را بپزید.

 

4- استفاده از روش مکزیکی برای طعم دار کردن مرغ

شما می‌توانید از روش مکزیکی برای طعم دار کردن مرغ استفاده کنید، در این روش مرغ را چند ساعت قبل از پخت با استفاده از 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک چهارم فنجان فلفل سبز تند، 2 حبه سیر خرد شده، نصف قاشق پیاز خرد شده ، یک قاشق غذاخوری زیره سبز، یک قاشق غذاخوری فلفل قرمز، یک قاشق چای خوری نمک مزه دار کنید.

 

5-طعم دار کردن مرغ با آب نمک

شما می‌توانید از آب نمک برای طعم دار کردن مرغ استفاده کنید، در این روش داخل یک لیتر آب 5 قاشق چایخوری نمک بریزید و آن را بجوشانید سپس صبر کنید تا خنک شود. پس از آن به آب مقدار کمی فلفل سیاه و سیر اضافه کنید. مرغ را در داخل این ظرف آب قرار دهید. بعد از چند ساعت مرغ را از ظرف خارج کنید و به خوبی خشک کنید و در داخل فر قرار دهید و از خوردن یک مرغ خوشمزه لذت ببرید.

 

6- طعم دار کردن مرغ مجلسی

روش دیگر برای مزه دار کردن مرغ مجلسی  این است که مرغ را در داخل ظرفی بریزید و مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید، سپس نصف قاشق چایخوری از هرکدام از سبزیجات خشک مانند نعنا، ریحان، پونه کوهی، آویشن، روزماری به همراه سه قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و مقداری فلفل و نمک به آن اضافه کنید.پس از آن مخلوط این مواد را روی مرغ بریزید و گوشت مرغ را به مدت 2 تا 24 ساعت در یخچال قرار دهید.

 

7- مزه دار کردن مرغ با آناناس

استفاده از آناناس یکی دیگر از روش‌های طعم دار کردن گوشت مرغ است. در این روش فیله مرغ را در یک ظرف بریزید و آناناس برش دارده شده را به آن اضافه کنید، همچنین می‌توانید مقداری آب آناناس نیز به آن اضافه کنید. پس از آن مقداری آب لیمو به همراه زنجبیل و سیر خرد شده را به مرغ اضافه کنید، در نهایت مقداری سرکه و فلفل را به مرغ اضافه کنید. سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید.

 

8- مرینیت کردن مرغ برای جوجه کباب

شما ممکن است مرغ را برای تهیه جوجه کباب مزه دار کنید، برای تهیه جوجه کباب ابتدا سینه مرغ را به تکه‌های یکسان برش دهید، سپس پیازها را خرد کنید و مقداری روغن به آن اضافه کنید. پس از آن لازم است که آبلیمو تازه، نمک، فلفل، زردچوبه به جوجه کباب اضافه کنید. همه مواد را به خوبی به مرغ آغشته کنید و در انتها زعفران دم کرده را به مرغ اضافه کنید. سپس مرغ را به مدت چند ساعت در داخل یخچال قرار دهید.

 

مطالعه بیشتر: طرز تهیه ساندویچ پنینی مرغ با پنیر موزارلا

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: