روناک پروتئین

آیا مرغ آب پز چقدر در عضله سازی تاثیر دارد؟

مرغ آب پز در عضله سازی

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

آیا مرغ آب پز چقدر در عضله سازی تاثیر دارد؟

مرغ آب پز در عضله سازی

 

مرغ آب‌پز یک منبع عالی از پروتئین است، که برای عضله‌سازی بسیار مفید است. پروتئین‌ها از جمله مهمترین مواد مغذی برای ساخت و ترمیم عضلات محسوب می‌شوند. بنابراین مصرف پروتئین‌ کافی در رژیم غذایی می‌تواند به عضله‌سازی کمک کند.

مرغ آب‌پز به عنوان یک منبع عالی از پروتئین، حاوی اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ساخت عضلات است. این اسیدهای آمینه، ساختمان سلول‌ها و بافت‌های عضلانی را تقویت می‌کنند و همچنین در فرآیند ترمیم و بازسازی عضلات آسیب دیده نقش دارند.

همچنین، پروتئین‌های موجود در مرغ آب‌پز، باعث اشباع طولانی مدت می‌شوند و احساس سیری را به مدت طولانی حفظ می‌کنند. این موضوع می‌تواند به کنترل وزن و حفظ تراکم عضلانی کمک کند.

بنابراین، مرغ آب‌پز به عنوان یک منبع پروتئینی با ارزش می‌تواند در فرآیند عضله‌سازی موثر باشد. با این حال، برای داشتن عضلات قوی و ساختمان بدن بهتر، ترکیب غذاها و تمرینات مناسب نیز بسیار مهم است.

 

پروتئین و توده عضلانی

علاوه بر ترکیبی از ورزش‌های مقاومتی و دریافت کالری اضافی، عضله سازی به مقدار کافی پروتئین نیاز دارد. بدن به تنهایی پروتئین را به طور موثر ذخیره نمی‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید توده عضلانی بسازید، باید پروتئین را از طریق رژیم غذایی خود اضافه کنید. مقدار پروتئین مورد نیاز برای عضله سازی به وزن و توده عضلانی موجود بستگی دارد، اما به طور کلی باید 10 تا 14 گرم پروتئین به غذای روزانه خود اضافه کنید تا 500 گرم عضله در هفته بسازید.

محتوای پروتئین مرغ آب پز

مرغ آب پز یک روش موثر برای افزودن پروتئین به رژیم غذایی بدون چربی و کلسترول بیش از حد است. یک تکه 100 گرمی سینه مرغ بدون پوست حاوی 29 گرم پروتئین که بیشتر از یک تکه گوشت گوساله، سینه بوقلمون یا ماهی آزاد است.

مرغ آب پز مورد علاقه بسیاری از بدنسازان به دلیل داشتن پروتئین بالا و سهولت آماده سازی است.

مرغ آب پز در مقابل سایر روش‌های آشپزی

مرغ آب پز معمولاً ملایم است. اگر چه ممکن است مورد علاقه سرآشپزها نباشد، اما برای بدنسازان مناسب است. یک تکه معمولی مرغ آب پز 81.6 درصد پروتئین و 18.4 درصد چربی دارد. یک قطعه مرغ سرخ شده با اندازه مشابه حاوی 46.5 درصد پروتئین و 53.5 درصد چربی است. به دلیل محتوای چربی بالا، مرغ سرخ شده بهترین انتخاب برای کسانی که سعی در عضله سازی دارند نیست.

گوشت مرغ سرشار از نیاسین است، ویتامین B  که به پیشگیری از سرطان کمک می کند. مرغ همچنین منبع مفید دیگری از ماده مغذی ضد سرطان به نام سلنیوم است که به حفظ عملکرد قوی ایمنی و متابولیسم سالم کمک می‌کند. هرکدام به حفظ سلامت کمک می‌کند، که در هنگام تلاش برای افزایش توده عضلانی بسیار مهم است.

دیدگاه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط: